auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: auto slaat uit tijdens rijden

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2500

mijn bmw 325 viel uit tijdens het rijden,
geen benzine dacht ik dus achterbank omhoog slang eraf (tank element) de ene keer wel brandstof en later weer niet,
waar moet ik zoeken (brandstofpomp ) of een sensor ? Tank nog halfvol volgens meter.

Geplaatst door

cor k (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je geen benzine krijgt, heb je dan wel nog een vonk ? Zo nee, kan de bdp sensor het probleem zijn.

Of meet je wel nog spanning op de stekker als er geen brandstof uitkomt ? Zo ja, dan waarschijnlijk pomp defect!

Meet je geen spanning op de stekker en heb je wel een vonk, controleer dan de zekering en het brandstofpomp relai, deze zit in de zekeringkast, deksel eraf halen en het zwarte rechthoekig afdekplaatje, daar zitten 3 relai's onder, voor de brandstofpomp, ECU en verwarming van de lambdasonde.

Onlangs de tank leeg gereden ?

En hoe heb je dat gemeten met de brandstof ? Tijdens het starten gekeken of er benzine uitkomt ?

stefan84 0

14 jaar

ik had de slang eraf gehaalt en gekeken of er benzine kwam.
ik heb net de pomp eruit gehaalt stekers erop deed de pomp maar toen ik er tegen aan tikte deed hij het wel maar later niet meer.
dus denk dat de pomp defect is ?

cor k 0

14 jaar

Controleer de verbinding binnenin eens, dan bedoel ik de kabels vanaf de pomp naar het contact in de deksel, vaak een slechte verbinding hierin!

Maar hoe heb je het gecontroleerd dan ? Tijdens het starten of alleen op contact zetten ?

stefan84 0

14 jaar

tijdens het starten en ook tijdens het op contact zetten.
pomp reageert nergens meer op.
hoeveel volt moet er op de stekker staan. kan dit met een gewone multiemeter ?

cor k 0

14 jaar

Gewoon de accuspanning moet je meten tijdens het starten, als hij op contact gezet word loopt de pomp meestal en 2 sec.

Met een gewone multiemeter kun je dan meten..

Anders rechtstreeks spanning op de pomp zetten, als hij dan nog niks doet, de bedrading van het pompje zelf even nalopen zoals ik al zei, als je dan nog steeds geen resultaat hebt, is de pomp kapot!

stefan84 0

14 jaar

Heb rechtstreeks stroom op de pomp gedaan deed het eerst niet ff op de pomp getikt deed het toen wel maar viel steeds uit.
Dus pomp defect dus morgen ff een andere ophalen.
Probleem opgelost.
Stefan je wordt even bedankt voor het meedenken.

cor k 0

14 jaar

Cor,

Nog even controleren of de draadjes niet gebroken zijn, als dat wel het geval is, even repareren en hij werkt weer, anders heb je snel een andere pomp op de kop getikt.

Laat even weten als het gelukt is.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Stefan het is gelukt heb een andere pomp in het flotterelement gesoldeerd en het werkt weer goed.
de ouwe pomp happerde steeds dus toch een andere opgehaalt bij

Van Essen D-parts
Stadsweg 110
9793 PD Winneweer (NL)
Telefoon +31 (0)50 302 1959
Fax +31 (0)50 302 2132
E-mail: dparts@dparts.com

Toch hartelijk dank voor het meehelpen.

cor k 0

14 jaar

Mooi om te horen Cor!

Bedankt voor de feedback!

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.