close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Bmw e36 320 Bobine heet/kapot

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 320i m50

Hallo

Gister na hard optrekken kwam er opeens veel lawaai uit de motor.
Toen nog 20km gereden. Vandaag op mn werk bij de garage gezet,
Werd gezegd dat de bobine kapot was van de 4e cilinder.
Nieuwe bobine erop en die werd weer gloeiend heet..
Dus zal weer kapot gaan.

Volgens de monteur moet er een nieuwe computer op.

Klopt dit of kan het ook iets anders zijn?

Mv.gr

Geplaatst door

ddv89 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kan ook een bedradingsfout zijn. Kortsluiting met massa tussen bobine en computer.

oldford 0
badge

14 jaar

Oh ben trouwens vergeten te melden.. Terug naar huis rijden viel hij uit voor een stoplicht.
Toen moeilijk starten.. en stuk verder gereden..
Weer 2x uitgevallen. En hem daar maar laten staan.

Misschien dat dit nog uitmaakt..
gr.

ddv89 0

14 jaar

Waarschijnlijk DME kapot. Is wel te repareren. Gebeurt veel vaker dat door bv een kapotte bobine de computer kapot gaat en als die bobine dan vervangen is dan gaat de volgend bobine ook weer kapot doordat de DME kapot is gegaan.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

Bedankt voor het meedenken.
Als ik de auto start valt hij meteen weer uit. Dat kan ook een probleem van de computer zijn?
Dan bestel ik zo even een 2e hands computer.
gr.

ddv89 0

14 jaar

Zitten de massa strips er ook nog aan ? ( Bobine )

Je hebt geen wegrijblokkering erop zitten, als hij start en gelijk afslaat kan het ook zijn dat hij geen brandstof krijgt, controleer of de pomp in de tank draait als je hem start, zo nee, trek de stekker eens van de pomp af en zet rechtstreeks spanning op de pomp, draat hij nu wel ? Probeer hem te starten, blijft hij nu wel lopen ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

De massastrips zitten er nog aan. En zijn goed.

Nieuwe computer en bobine geprobeerd. Toen 5km kunnen rijden en toen weer overgegaan op 5 cilinders.
Vanmiddag weer nieuwe bobine en bougie geprobeerd en toen 500meter goed kunnen rijden en toen weer overgegaan op 5 cilinders.

Kan dit komen door een lekke kop? Of zal het een elektronica probleem zijn?

gr.

ddv89 0

14 jaar

Word de bobine dan nog zo warm ?

Leg anders eens een extra massa kabel, helpt dat niet, meet dan eens de bedrading door van bobine tot de ECU..

Als je beide al verwisseld hebt, moet het haast een probleem in de bedrading zijn.

Een lekke kop veroozaakt geen gloeiend hete bobine! Heb je nog meer problemen ? Bv druk op de slangen, kvs die eruit gedrukt word, een motor die het rood in loopt ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Opgelost, nieuwe computer en het probleem was opgelost

ddv89 0

10 jaar

Na 3 jaar tobben eindelijk comp vervangen

jan5047 0
badge

10 jaar

Controleer eens of de spanningstoevoerdraden naar de bobines, in de kunststof koker op het inlaatspruitstuk, nog goed geisoleerd zijn/ toevallig niet los naast elkaar liggen i.p.v. tot een kabel gewikkeld zijn met tape.
Heb bij ditzelfde type motor soortgelijke problemen gehad van slecht lopen (niet het heet worden van een bobine) doordat de spanningstoevoerdraden los naast elkaar lagen (tape om de kabel was los gegaan) en door trilling van de motor de isolatie van naburige spanningstoevoerdraden was doorgesleten. Bij warm weer (kunststof isolatie slap) lagen de draden met doorgesleten isolatie tegen elkaar en werd sluiting gemaakt, met slecht lopen tot gevolg.
Als de draden los liggen, kan je dat op termijn nog een DME-unit gaan kosten (ook bij een nieuwe unit) doordat bij sluiting de belastingsweerstand voor de uitgangstrap van de versterker in de DME-unit veel te laag is, waardoor deze uitgangstrap te hard moet werken en daardoor te heet wordt. Diodes/ transistoren in die uitgangstrap geven dan op den duur de geest ...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.