BMW 3-Serie: auto valt stil op lpg

Bouwjaar: 1989, Brandstof: LPG

wel bij vertellen dat ik deze wagen al een tijdje niet meer heb,maar heb er nooit een antwoord op gekregen dus bij deze een vraag uit de oude doos!
komt ie:

had een aantal jaren terug bmw 320i cabriootje gekocht van 89,trok voor geen meter maar haalde wel netjes nog de 220/u,nu was het zo als ik de kachel op koud zette terwijl ik op lpg reed dat de motor gewoon afsloeg,op benzine dus niet.ook stond het ijs op de gasklok (gasklok bevroren?),misschien normaal dat weet ik niet,doch, de gasinstallatie was een half jaar oud,meen me te herrinneren dat het net die nieuwe modellen waren met lampjes op omschakelknop.nu lijkt het me niet normaal dat wanneer je je verwarming op koud zet je verplicht bent om op benzine te rijden,want drinken deed deze jongen graag.

misschien dat anderen hetzelfde probleem wel eens kunnen voorhebben dus bij deze,het zal waarschijnlijk wel maar een kleintje zijn,maar als je er geen kennis van hebt is een klein probleem al reden om aan je portefeuille te denken,het leven is al duur genoeg,zelfs op lpg :)

beemerke

Geplaatst door beemerke (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

alex207 (0), 17 jaar geleden

nee, niet normaal de slangen van de kachel verwisseld (aan en afvoer door schutbord).De verwarmingsslang word hier meestal voor gebruikt (verdamper/gasklok )(temperatuur gecomprimeerd vloeibaar lpg is - 40 graden )omdat deze als eeste warm word.Vandaar dat ook je verdamper bevroor. Het niet trekken maar wel topsnelheid vermoed ik dat ooit de distributie is vervangen en een tandje ernaast heeft gestaan (lees niet op tijd ).

Schenkie (0) PRO, 17 jaar geleden

Dan zijn de aansluitingen voor de verdamper op het koelsysteem niet goed aangesloten. Op het moment dat je de kachel van de wagen op koud zet is er geen koelvloeistofstroom (voor de verwarming van de verdamper) meer. Dit heeft als oorzaak dat de koelvloeistofaansluiting NA de kachelkraan is aangesloten ipv ervoor (dwz de aansluiting dient tussen de motor en de kachelkraan te zitten ipv tussen de kachelkraan en de kachel). Even goed aansluiten (Parallel op het koelsysteem dus) en probleem is opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.