BMW 3-Serie: automaat

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: M52

ik heb een automaat met 180dkm op de teller. en wil deze preventief onderhoud laten doen.
deze schakeld opzich goed, heeft enkel een 'can bus error' maar daar merk ik 123 niks van,

ik ben bij een garagist langs geweest en die zegt, om de 80dkm advies geeft om de automaat te verversen maar bij bmw om de 150dkm, maar hoort er dan ook de magneetkleppen ook niet vervangen/gereinigt te worden, hij zegt 'oow dat doen wij nooit' overigens zweet mijn automaat op de onderbak pakking(best veel) vandaar ik ook de automaat wilde laten doen, overigen kwam hij (vlug gerekend) op een prijs uit van €200 a€225,=

maar is het echt raadzaam om dan ook de magneet kleppen ook te laten doen....?

rickgilze

Geplaatst door rickgilze (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Driver21 (0), 13 jaar geleden

opzich hoeft dat niet, als ie nou goed is dan laten zitten.

pakking, olie en zeef vervangen dan. weet zo niet de prijzen maar olie is wel duurder dan voor de motor

rickgilze (0), 13 jaar geleden

ja ongeveer €20,= per liter gaat 4 in geloof ik pakking en zeef zijn ong €70 dus die prijs is redelijk lijkt mij, maar dus enkel de olie en filter/pakking laten doen is voldoiende(waarschijnlijk dan ook niet meer zweten)?

Driver21 (0), 13 jaar geleden

in principe zou ie dan niet meer moeten lekken/zweten

rickgilze (0), 13 jaar geleden

dus is het voldoende om de bak enkel te laten verversen? vanaf hoeveel verloren liters krijg je een storings melding? ik kan met uilezen wel zien dat de bak netjes 60 a 63'C is en blijft!

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Je krijgt geen storing als de olie onder een bepaald peil komt. Als je een storings melding krijgt die het gevolg is van te weinig olie dan is het meestal al te laat voor de bak. dei prijs indicatie klopt wel ongeveer alleen gaat er meer olie in als 4 liter en kost het filter wat minder.

gr Martin

Driver21 (0), 13 jaar geleden

als hij nou gewoon goed schakelt verder...dan is het voldoende.
wanneer je storing krijgt is moeilijk te zeggen...is niet alleen bij te weinig olie maar ook bij bv. "verbrande"olie slijt de bak sneller
opzich heeft bmw longlife olie in de bak maar als hij goed gebruikt (belast) wordt dan slijt ie ook meer. dan is een verversing op tijd ook wel goed ;)

rickgilze (0), 13 jaar geleden

ok allen bedankt voor jullie reactie :D ik ga (julie pas) de bak laten verversen, laat het jullie nog wel weten!

rickgilze (0), 13 jaar geleden

overigens heb ik een automaat storing, (geen oplichtend of langer brandend lampje)
153 CAN-BUS status fault. verify cables and cable connections on the EGS control unit:
pin86 +12V pin85 0V pin84 0V/12V
probably should the EGS control unit defectvive

automaat werkt goed dus de EGS unit lijkt me goed te werken!
betreft een Bosch 7.32 met software nummer C17 is wel orrigineel want heeft
op de unit mijn chassis number staan evenals de DME unit . . . .

rickgilze (0), 13 jaar geleden

iemand bekend met deze storing? Of nog sugesties?

Driver21 (0), 13 jaar geleden

storing is mij zo niet bekend ....maar als je hem wist komt ie dan terug na wat rijden? of is die echt aanwezig

rickgilze (0), 13 jaar geleden

de storing komt terug na het gestard hebben van de motor. (enkel stationair gedraaid)
zover ik benkend ben met CAN-BUS verbindingen, geeft de DME geen storingsmelding (dat ie 'war taal' ontvangt van de EGS) dus lijkt de bus protocol niet verstoord. Dus lijkt mij sluiting of beinvloeding uitgesloten, maar EGS functioneerd verder 100% dus . . . Osciloscoop eraan pluggen? Om te kijken met welke 'waardes er gecomuniceerd' word. . .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.