Het rare probleem doet zich voor als ik optrek of snelheid maak dat mijn binnenverlichting opgloeid en vel brand.
Als ik snelheid afneem dooft het ook weer,
Schakelaar op deuren, motorkap en kofferbak geven geen rare dingen weer, deur open lamp aan sleutel in contact lamp dooft gewoon.
Wie oh wie weet hiervoor een oplossing ?????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Check de kabelboom links bij de achterklep, de draden daar zijn vaak gebroken, maken sluiting ed. Dat zorgt voor rare storingen.
Meet is de laadspanning wat je dynamo afgeeft aan de accu, mag max 14.4 zijn bij wisselend toerental.
Is dit meer dan is je spanningsregelaar defect, waardoor mogelijk je lampen feller gaan branden.
13 jaar
De kabelboom links achter in de kofferbak ziet er goed uit geen breuken of beschadigingen gevonden.
De schakelaar onder de motorkap staat los van de binnen verlichting, deze zit alleen op het alarm aangesloten, dus kan geen storing geven tijdens het rijden.
De accuspanning loopt op bij hoger toerental naar max. 13,9 Volt, dus hier ook niks raars te ontdekken.
De enige schakelaars die de binnenverlichting aansturen zitten op de beide voordeuren en op de kofferdeksel.
De storing doet ook zich alleen voor tijdens het rijden en niet bij draaiende motor bij stilstand.
Wat nu, ik kan gewoon de binnenverlichting uitzetten tijdens het rijden maar dat is natuurlijk niet de bedoeling toch?????
13 jaar
Zijn dat de kaartleeslampjes én de lampjes bij de achterbank?
Nee dat is de gewone instap verlichting midden boven en midden boven de achter bank.
13 jaar
De oplossing kan ook zijn om niet te snel op te trekken en mijzelf te gedragen als een bezitter van een BMW, maar die mogen toch ook wel eens snel willen optrekken bij een stoplicht en het mooie BMW motor geluid te horen ?
De enige mogelijkheid die ik zelf heb bedacht is om elk contact, voordeur rechts, links en kofferbak buiten werking te stellen, 1 voor 1 dan en kijken welk contact de storing veroorzaakt.
Misschien een microschakelaar die heel scherp staat ????
En door de druk contact maakt ???
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar