BMW 1-Serie: BMW 1 (2009) valt ineens stil

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: 118D

Vandaag een ritje van Antwerpen naar Maasmechelen Village gedaan. Mooi geshopt om daarna terug naar huis te rijden. Auto reed perfect, geen problemen ondervonden. Daarna terug helemaal naar Antwerpen. Wanneer ik om de hoek ben van mijn thuis, brandt ineens het motorlampje en gedaan. De auto valt stil en start niet meer... Iemand enig idee wat dit kan zijn? Als ik erover nadenk heb ik ook wel opgemerkt dat wanneer ik in 3e 50 a 60 km per uur reed, hij een beetje schokte... weet niet dat dit er iets mee te maken kan hebben...

Bedankt voor de reacties al op voorhand!

Snoopyfreak

Geplaatst door Snoopyfreak (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 1-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Snoopyfreak (0), 9 jaar geleden

Blijkbaar is de hogedruk brandstofpomp kapot... Garagist zegt dat hij hierdoor ook alle leidingen en de injectoren moet vervangen alsook de tank moet reinigen... totaal kostenplaatje: 3000-3500 euro! :/ Kan dit allemaal kloppen? Ik ben echt een leek op dit vlak dus... Kan iemand mij dit bevestigen of meer informatie over geven? Blijf het hierbij of zijn hier nog kosten aan gepaard? Hoe gaat dit pomp kapot?

rover200vi (0), 9 jaar geleden

Misschien de tank te vaak helemaal leeg gereden? Brandstof filter nooit vervangen? Misschien ooit getankt in het buitenland waar de brandstof niet van goede kwaliteit was? Misschien wel van die flesjes in je tank gegooid die claimen je motor of brandstof systeem schoon te maken of octaan booster ofzo? Ook een goede tip is om niet te tanken als er een vrachtwagen staat die het benzinestation bijvult. Door de stroming kan wat zooi los komen te zitten en die komen dan weer in je tank naar binnen.

Snoopyfreak (0), 9 jaar geleden

Op alles neen... altijd getankt bij hetzelfde tankstation TOTAL, NOOIT dieseltank leeg gereden (altijd halfvol dan getankt), NOOIT flesje booster ingesmeten,... Ik heb het nagevraagd bij garage en zij zeggen dat het pure pech is... Alles moet gereinigd worden vanwege ijzervezels (van kapotte brandstofpomp) in brandstofcircuit...

Snoopyfreak (0), 9 jaar geleden

Vorig jaar in maart nog groot onderhoud gehad en tot op heden geen 10000km gereden... dus... filters vervangen en in orde...

rover200vi (0), 9 jaar geleden

Het schijnt wel zo te zijn dat er veel problemen voorkomen met de High Pressure Fuel Pump die in deze auto zit. Ik ben alleen geen expert op dit gebied dus ik kan je ook niet helpen met de vraag of dat alles vervangen met dat kostenplaatje realistisch is. Misschien kun je de BMW dealer bellen?

wel vond ik nog dit topic trouwens:
http://www.bimmerportal.nl/forum/viewtop...

GJBAutos (0) PRO, 9 jaar geleden

Hele andere motor met een heel ander inspuit systeem. Alle onderdelen aan een auto kunnen kapot gaan, deze pompen staan er niet om bekend dat ze vaak kapot gaan maar dat kan natuurlijk wel.Ze gaan zeker niet stuk van rommel in de tank. Tanks vervuilen tegenwoordig amper omdat ze vaak van kunststof zijn en de meeste rotzooi komt in het filter terecht.

De verstuivers zijn door een dieselspecialist ook te reviseren en dan worden ze ook gereinigd. Leidingen kunnen worden doorgespoelt.

gr Martin

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.