Tijdens het rijden houd de motor even in en gaat het check engine lampje branden. Contact uit en aan en de storing is verdwenen (lampje is uit) en de auto rijd weer goed.
Het probleem is dat deze storing ZEER onregelmatig optreed.
We hebben al een keer 500 km gereden voordat we de auto terug aan de klant mee gaven, zonder enige storing. 1 week later en slechts 75 km verder, treed de storing weer op.
Op het moment dat je de brandstofdruk meet , is alles in de juiste waarden
De storing die uitgelezen word is: 29F1: DME: Brandstofdruk, aannemelijkheid
Wat hebben we inmiddels al gedaan:
-Brandstofdruk sensor hoog vervangen
-Brandstofdruk laag vervangen (2x voor de zekerheid)
-Hogedruk pomp vervangen
-Opvoerpomp in de tank vervangen
-Brandstofpomp met drukregelaar links in de tank vervangen
-4 nieuwe bobines (terugroep actie)
1 jaar geleden en slechts 2500 km geleden zijn er bij de BMW dealer voor coulance 4 nieuwe inspuit ventielen vervangen (zou daar een oorzaak in kunnen zitten)
Nu 2 weken later is het lampje weer gaan branden en komt de auto donderdag weer terug.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de software versie van de DME ook reeds gecontroleerd?
Als de auto bij BMW aan de testkast staat en ze doen een testje mbt brandstofsysteem, komt er de melding, of de verstuivers wel de goede onderdeelnummers hebben (zelfde verhaal als bij de bobines)
Dit moet gecontroleerd worden, wellicht zijn dit wederom de boosdoeners.(Bosch verstuivers....)
afh vh exacte bj kunnen ze nog in de coulance zitten
gr C
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar