auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 0: BMW 316I Compact 1997 (kokende moter)

Brandstof: Benzine, Motorcode: 316I 4 cil

Hallo ik heb een groot probleem met mijn bmw 316I compact 1997 (211000Dkm)

Als ik met de auto rij wordt hij heet, zelfs zo heet dat hij alle koelvloeistof via het overdruk ventiel eruit gooit

nu heb ik al verschillende dingen geprobeerd om dit te verhelpen zoals,
(waterpomp gecontroleerd)
(thermostaat verschijdende keren getest)
(nieuwe visco koppeling op de ven)
(nieuwe paking op de afvoerslang van het koelvloeistof uit de moter naar de radiateur)
(systeem ontlucht)
(pijlstok bekeken geen koelvoeistof op olie mooi schoon)
(geen witte rook met koude of warme moter)
(loopt SUPER stationair geen vreemde bijgeluiden)


elke keer als de auto rijd gedurende 10Km wordt hij heet (kokend heet), als ik de kachel aanzet koelt hij meestal geleidelijk af maar soms werkt de kachel ook niet meer. dan ontlucht ik het koelsysteem via het ventiel en is het meestal weer goed. Het kan ook zijn dat ik iets te laat ben met ontluchten en dan flikkerd hij alle koelvloeistof eruit...

Het kan ook zijn dat het soms een week goed is....

als de moter kookt komt er dus stoom in het koelsysteem en dus circuleerd de vloeistof niet waardoor de moter druk opbouwt en alles er weer uit gooit via het overdruk ventiel

Mijn vraag is WAT KAN DIT NOU ZIJN...Ik weet het echt niet meer... Stykem denk ik een lekke koppaking... maar ik heb de auto nog maar 4 maand en het is mijn eerste..... dus hoop dat dit niet het geval is

heeft iemand een idee?? ik denk dat ik het meeste heb geprobeerd...

Geplaatst door

jellebmw (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Jelle

Ik zou beginnen met het vervangen van de dop van het expansievat erna de thermostaat en eventueel de waterpomp..je kan de thermostaat wel in een pannetje water leggen,maar zo zie je niet of hij op het juiste moment open gaat..en als de waterpomp nog plastic schoepen heeft,willen deze nog wel eens los op het asje zitten en dus niet meer of onvoldoende circuleren..

Prijzen kun je opzoeken op www.partsbase.nl

Indien deze toch naar behoren werken,verdenk ik je koppakking ervan,omdat er flink wat druk word opgebouwt,iets van druk is normaal trouwens.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

okej bedankt Stefan ik zal er even weer naar kijken. Ik heb nu ook bij de VEAM radiator cleaner gekocht en dat doe ik morgen even in het koelsysteem want (MESCHIEN IS DE RADIATOR DICHTGESLBT zodat hij onvoldoende koelt)

Mvg Jelle

jellebmw 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 0 of stel zelf een nieuwe vraag.