close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 0: p0313/p03/ cil 1 brandstofdruk

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.0

Na heveel onderdelen vervangen geeft obd aan brandstofdruk cil 1 te weinig carterventilatie vervangen bobine bougie temp meter goed
co 0.2 druk brandstof ene keer meteen 9.0 bar ander keer loopt ie langzaam op.
lambda voor de kat beide 99%
3 dagen bij de dealer gestaan geen idee

Geplaatst door

talkingman (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de brandstofdruk niet goed is dan ligt dat aan de regelaar of de pomp of er lekt te veel via injectors.
Zijn de injectors getest? Is de opbrengst van de pomp gemeten?
Elektrische verbindingen naar de pomp in orde? Voldoende aarde?

oldford 0
badge

15 jaar

brandstofdruk 8 bar op de rail geen druk als de motor uit is bij warme motor soms langzame opbouw va druk bij 4 bar slaat deze aan.
kan zo ook geen drukklep vinden

talkingman 0
badge

15 jaar

Sommige motoren bij BMW hebben nog een 2e systeem om de brandstofpomp te regelen. Dit systeem heet EKP.
Heeft deze motor een EKP? Zo ja, lees die dan ook eens uit.

oldford 0
badge

15 jaar

Beste oldford Heeft een z4 van 2003 3.0 wel een brandstofdruk regelaar en is het normaal dat de druk weg is als de motor stop gezet wordt.

talkingman 0
badge

15 jaar

Bij een normale motor met normale drukken van 3-4 bar is er een regelaar en mag de druk niet wegvallen.
Deze werkt echter met een duidelijk hogere druk. Geen idee wat ze er allemaal wel of niet op hebben zitten.
Uiteraard wordt de druk altijd wel op één of andere manier geregeld, hetzij door een drukregelaar, hetzij door de genoemde EKP-module die het pomptoerental stuurt.

oldford 0
badge

15 jaar

Zoals Oldford al zegt denk ik ook dat deze auto EKP- module heeft (zit in de tank samen gebouwd in de brandstofpomp) drukregelaar zit vaak in het brandstoffilter.

EKP-regeling gaat pas werken na het ontvangen van een toerentalsignaal

DDT 0
badge

15 jaar

Hallo,

Wij zijn weer wat verder gekomen nieuwe brandstoffilter met drukmeter vervangen in de tank 'was aan geknoeid'
druk is nu 3.7 bar maar stationair loopt deze op 5.5 cil. cil.1 geeft fuel low aan en misfire nu hebben wij
van cil1 de injector vervangen en uiteraard ook de bobine en bougie.
Auto stinkt niet meer naar rotte eieren. Auto start goed bij koude motor bij opwarmen valt de iets terug in toeren
en komt het probleem. carterventilatie is vervangen. bij warme motor op contact zetten krijgt deze geen brandstofdruk door starten loopt de meter op. kan dit iets met nokkenassensor te maken hebben.

alvast weer bedankt.

talkingman 0
badge

15 jaar

De juiste omschtijving is "Misfire at low fuel". Of te wel een misfire terwijl de tank bijna leeg is.
Gooi er eens 10 of 20 liter benzine bij (niet vergeten om op de factuur te zetten).

Kijk eens in live data wat de lambda-sensoren voor signaal afgeven en naar de fuel trims.

oldford 0
badge

15 jaar

Ja daar zijn we weer

Feultrims cil 1 5.0 %
Motortoerental 689
koelvl. temp 88c

02S1 Bank 1 785v 25%'
02S2 1 775v 99%
02S1 2 650v -11%'
02S2 2 795v 99%

Kortetermijnbak
1 25%
1 lang-15%
2 -10%
2 lang 14%

Brandst.druk 3.7 bar

Code p0301/p0313

Stationair gewoon beroerd lopen hopend dat je hier wat mee kunt.
Gr. mark

talkingman 0
badge

15 jaar

[quote=talkingman]1 lang-15%
2 lang 14%[/quote]
Bank 1 staat in principe te rijk, fuel trim haalt er 15% af.
Bank 2 staat in principe te arm, fuel trim doet er 14% bij.
Verschil tussen de banken bijna 30%, dat is wel erg veel.

Oorzaken? De gebruikelijke als valse lucht of een slechte bobine/bougie, maar ook minder gebruikelijke als compressieverlies, lekke kleppen etc. etc.
Kontroleer zowel de inlaat- als de uitlaat-trajecten op valse lucht. BMW's zijn berucht om lekkage in de carter-ventilatie.
Meet eens compressie en lekverlies.

Kijk eens wat de lambda-signalen doen over langere tijd. 1 enkele opname zegt niets.
Blijven ze pendelen met ongeveer dezelfde frequentie. N.B. voorste sondes moeten pendelen, achterste sondes moeten nagenoeg stil blijven staan.

N.B.2: De 99% correctie die je ziet staan bij de achterste sondes is een foutje van de EOBD-scanner.
Zou eigenlijk moeten zijn "N/A" of "Niet gebruikt".

oldford 0
badge

15 jaar

Ja compressietest 2e cilinder 12.2
1e cilinder 6.5

Ben er bang voor dat het los moet.

gr. mark

talkingman 0
badge

15 jaar

Nou las ik ook klepstoters die nogal eens vervangen worden ivm compressie verlies
heb je daar ervaring mee.

mark

talkingman 0
badge

15 jaar

Nee, niet echt, maar even logisch nadenken.
Als het een klepstoter is dan moet deze de klep open laten staan anders verlies je geen compressie door de klep.
Kun je meten als je een lekverlies test doet. Moet je de lucht horen in het inlaat- of uitlaat-spruitstuk.
Geen garantie dat het de stoter is, kan ook een verbrande klep zijn, maar dan weet je weer meer.

oldford 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 0 of stel zelf een nieuwe vraag.