Goede avond,
Na een rit van 20 km sta ik stil en er staat een plas koelvloeistof onder de auto hij steekt zjn water uit via de vuldop van de radiator , na een beetje kijken merkte ik dat de ventilator niet aansloeg , maar de temperatuurwijzer in het dashboard blijft wel mooi in het midden .
weet imand wat dit zou zijn voor probleem en wat ik zou kunnen controleren fzo.
Geplaatst door eliegistelinck (0) PRO , lid sinds 11 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
Pascal Limpens (0) PRO, 11 jaar geleden
Koppakking doorgeslagen?
eliegistelinck (0) PRO, 11 jaar geleden
maar hoe komt het dan dat die ventilator niet aanslaat ?
hoe kan ik de koppakking testen
elie
zeppe (0), 11 jaar geleden
bmw zijn soms moeilijk te ontluchten ,als er lucht in de darmen blijft zitten gooit die koelvloeistof via de overloop weg als de motor warm word, boven op de radiator zit een ontluchting schroef bij het vullen dient deze losgeschroefd te worden Zeppe
Er zal ook wel ergens een lek zij mogelijk een van de darmen ,deze wel eerst vervangen .
kaleido 1 (1715) PRO, 11 jaar geleden
Het exspansietankje naast de radiateur is niet gescheurd , gebeurd nog wel eens , gaat vaak pas lekken als er druk op komt te staan.
Eerst zeker weten dat hij nergens lek is , afvullen , ontluchten op de radiateur , bij blijven vullen tot er geen lucht meer komt.
Afpersen , controleren op lekkage , de dop op de radiateur is nog wel goed ?
eliegistelinck (0) PRO, 11 jaar geleden
maar ik vind het och raar dat die ventilator niet aanslaat
elie
zeppe (0), 11 jaar geleden
De ventilator slaat pas aan wanneer de motor te warm word (+90 graden) Zeppe
Alex218 (0) PRO, 11 jaar geleden
Ventilator is volgens mij voorzien van een viscosekoppeling. Moet dus altijd meedraaien, maar toerental wordt bepaald door de motortemperatuur.
GJBAutos (0) PRO, 11 jaar geleden
Kan ook een electrische fan opzitten, deze gaat pas draaien als de auto stil staat en de koelvloeistof boven de 105 graden is, de thermostaat gaat ook pas bij die temperatuur open, dus zonder de dop op de radiateur wachten tot de thermostaat open gaat zal niet lukken.
De ventilator word door de DME aangestuurd net zoals de temperatuur meter in het dashboard. Dus zolang de DME denkt dat er niets aan de hand is zal de meter op het dashboard gewoon in het midden blijven staan.
gr Martin