onlangs heb ik een luchtmassameter vervangen bij een gewone garage. Ik merk nog steeds dat hij niet goed optrekt, het olieverbruik is extreem, bij gasgeven zie een zwarte rook uit de uitlaat. wat moet ik doen? ga ik naar de dealer voor uitlezen? is er iemand die dit herkent? graag reacties. wel heeft deze onfeveer 350000 km gereden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Praten we hier over een diesel of benzine
Het is een diesel 320d van 98
19 jaar
en wat is een extreem olie verbruik
19 jaar
het kan mogelijk zijn dat je DDE ivm het vervangen van de luchtmassameter opnieuw geprogrammeerd dient te worden denk ook dat dit de reden is van het weinige vermogen dat je hebt.verder ga ik mee met erik wat is hoog olieverbruik??
19 jaar
Ja bijna 1 liter per 400 km. Naar mijn mening te veel
19 jaar
Das wel erg veel ja, doe even een compressie test
19 jaar
bij montage van een nieuw type LMM moet gekeken worden naar software-versie van het DDE, meestal nieuwe programmering nodig.
wat je olieverbruike betreft, carter-ventilatie-filter vervangen. deze vind je tussen het luchtfilter en verstuiver aan schutbord kant. het filter slibt helemaal dicht en word bij ons al preventief bij elke Inspectie II vervangen, kappen moeten er dan toch af ivm luchtfilter en een CVF kost nog geen 3 tientjes. heb een keer meegemaakt dat de cartedruk zo hoog was, dat toen ik de olievuldop eraf draaide, de dop er met een plof afschoot.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar