Hoi,
BMW 318, benzine 120.000 km gaat van maximum naar minium oliepeil op ongeveer 2500 km
zelfs na een volledig revisie
wat kan er nu nog voor deze problemen zorgen
volgens een bmw dealer controlere van de carterzuiger ofzo (sla mij dood want ik weet niet wat dat voor een ding is lol)
thx
A
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat is heel normaal voor een bmw dat hij 1 liter olie verbruikt op de 2500 km.
Mijn vorige auto een bmw E34 518i verbruikte 1 liter olie op de 1000 à 1500 km en er stond 235.000km op de teller toen ik hem weg deed.
Groetjes
Astra Rijder
dus bij jou brand het alarmlichtje van de olie na 2500 km als je normaal 10.000 zou moeten kunnen doen, dan klopt er toch echt iets niet, mijn vorige bmw 318 had daar geen last van.
gr
A
19 jaar
Bij mij ging mijn olie lampje niet branden na 1500km alleen tijdens het starten bleef hij wat langer aan staan. En dan wist ik dat ik het olie pijl moest checken.
Maar als je olie lampje al na 2500km aan gaat dan verbruikt hij wel iets meer dan 1 liter of de oliedruk is onvoldoende.
Dan zal ik de boel even laten nakijken bij de garage waarbij je de revisie heb laten uitvoeren.
Ik vindt het wel tamelijk snel hoor een motor revisie al na 120.000km een bmw blok moet wel met gemak de 350.000km kunnen halen zonder revisie als er normaal mee wordt gereden.
Groetjes
Astra Rijder
19 jaar
de rivisie is gebeurd omdat ie zoveel olie verbruikte, en er niks anders schijnbaar aan de hand was
gr
A
19 jaar
waarom is het zo moeilijk te begrijpen dat je olieDRUK lampje géén waarschuwing is voor te laag oliepeil??? Het is een waarschuwing voor te lage oliedruk!! Dus dan ben je al te laat! Een gemiddelde benzinemotor verbruikt 0,075 liter olie op 100km. Dus x 10 = 0,75 liter op 1000 km. Er geen enkele auto die geen olie verbruikt. Die zou dan vastlopen.
19 jaar
Oh dan moet je dat is tegen mijn Opel Astra zeggen. Mijn motor verbruikt geen druppeltje olie! Na 10.000km is het olie pijl nog steeds het zelfde.
Groetjes
Astra Rijder
19 jaar
en waarom staat ie dan onder het minimum, als het lampje brand
en hebben beide niet met elkaar te maken
19 jaar
Als er te weinig olie in zit dan bouwd je oliepomp/motor te weinig druk op en dan gaat je olie lampje branden.
Groetjes
Astra Rijder
19 jaar
Elke auto gebruikt motor olie of die nou nieuw of oud is maakt niet uit, zelfs een ASTRA. Kijk als je veel korte ritten maakt dan komt er benzinedampen bij het motor olie, motor verbruikt olie maar door de benz.dampen blijft olie peil op niveau. Het probleem van angelo lijkt mij versleten klep hoedjes? Je vertelde dat de motor gereviseerd is, maar wat is er precies gereviseerd de blok of cilinderkop of allebei? En bij 120d. km. Nooit meegemaakt bij een BMW van zo'n jonge leeftijd en zo weinig nog gelopen, heb je er rally meegereden.
LOL
Nee, de motor is volledig uit elkaar gehaald, ieder rubbertje, pakking of hoe noemt dat allemaal is vervangen, dan gevlakt en terug gemonteerd. Motor draait stabiel, geen blauwe, zwarte.... rook. De auto is steeds in een officieele BMW garage geweest en daar hebben ze dit nog nooit meegemaakt en zitten ze met hun handen in hun haar wat de oorzaak kan zijn. De auto word normaal gebruikt dus geen rally lol.
19 jaar
ja moh kalidien1 Het klopt wat je zegt, bij veel korte ritten zorgt de condens en bezinedampen voor een niet dalend oliepeil.
19 jaar
Beste Angelo, bij zo'n hoog olie verbruik moet je wel kunnen zien waar het olie naar toe gaat. Ik bedoel of hij lekt ergens flink of hij verbruikt het. Maar bij geen lekkage moet hij het verbruiken maar zo'n verbruik is te hoog,dus als de blok versleten zou zijn of de klephoedjes dan zou de motor flink roken, blauwe rook,(kun je zien door flink door te trekken in zijn 2e versnelling tot min.4500 toeren en dan gas ineens los,als er blauwe rook er uit de uitlaat komt is er sprake van veel olie verbruik) maar je hebt motor gereviseerd, dan zeg ik veel voorkomend scheur in de cilinderkop bij bmw(komt door snel wegtrekken met een te koude motor) net onder de nokkenas, maar dan moet er olie in het water komen en andersom, water in de olie of lichte kleur schuim in de olie,MVG.
das nu net het probleem, van al deze suggesties is enkel de carterventilatie nog niet gecheckt al het overige is in orde
deze morgen hebben ze in de BMW garage gezegd dat de pakking, rubbers enz... zich nog moeten zetten en dat dan het probleem zou moeten over zijn ===> KAN DIT JA OF NEE
gr
A
19 jaar
lijkt mij een beetje stug wat de heren technici van bmw zeggen, maar ja! Kijk dat alles nog op zijn plekkie moet vallen zeg maar,dat is normaal bij een revisie.Alle onderdelen moet nog inlopen,inslijten, en dan na zo'n 1000 km moet je de motor olie verversen met olie filter. Maar de olie verbruik wat je nu hebt is niet normaal, je moet echt naar de oorzaak blijven zoeken want er is ergens iets goed mis...maar wat!!! He nog MVG.
Jij hebt het over een revisie, kun je misschien precies vertellen wat er toen allemaal vervangen is.Heeft de dealer een lektest gedaan??
En heb je de carterventilatie al na laten kijken???
En bij 120000 KM, veel olieverbruk is niet helemaal vreemd hoor, ik zeg niet dat het wekelijks voorkomt maar vreemd is het niet.
ieder rubbertje is vervangen, is volledig open geweest enkel de carterventillatie is nog niet vervangen
19 jaar
nieuwe update
ze zouden een nieuwe revisie doen, waarbij de cilinders uitgeboord zouden worden enz... is het dan nodig om de
computer te herprogrammeren of niet
gr
Angelo
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar