na het vervangen van de motor slaat de bmw niet meer aan.
geen ontsteking waarneembaar
br.pomp werkt niet
ecu/computer gebruikt van de oude motor.. is dit het probleem?
graag response
MVG Rob
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Massakabel tussen motor en chassis niet vergeten? Meten = weten bijv. of het dme voedingrelais aan is.
geen ontsteking én geen brandstofpomp én een nieuwe computer denk ik aan een transponder/ews probleem
@MJ: nee geen massa kabel van het blok naar chassis vergeten;)
@maarten: verduidelijk je oplossing iets meer?
ews betekent elektrische wegrij blokkering,hetzelfde als een transponder systeem. Dit is de chip die in de sleutel zit. Deze moet corsponderen met de ews computer. Als deze code niet overeenkomt,geeft de computer de ontsteking en brandstofsysteem niet vrij(dus een andere computer kan problemen geven).
hier wat extra info:
het rare is de auto heeft geen contactslot, heeft hier gewoon mee gereden...
nu alleen de motor vervangen en niks meer doen.. heeeel apart
geen contactslot? waar zit je sleutel dan?
geen,
draden doorverbinden
ah,is het zo'n karretje...
precies;) maar goed terug naar het probleem...
tjsa,probleem...
motor zelf vv? al bij dealer geinformeerd? Ik zou het in de combinatie computer/auto zoeken. Maar ik ben niet zo fan van auto's zonder contactslot.
heb ooit ook zo'n probleem gehad,andere motor erin en niet lopen terwijl de motor van te voren was uitgeprobeerd met proefrit,vanalles gekontroleerd toen de computer uit de donor auto gehaald en omgezet en lopen.
13 jaar
nou zat ik ineens te denken;
volgens mij zit er onder het inlaatspruitstuk 2 dezelfde stekkers. Een is er volgens mij van de krukassensor. mogelijk zijn die omgewisseld?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar