Dag,
wie kan mij iets vertellen over de carterventilatie van de 318i ? Werkt die met een soort EGR klep ? Zijn hier veel problemen mee en is deze buitenspel te zetten ?
Ik vraag dit omdat ik mijn 318 erg 'sloppy' vind aanvoelen. Net alsof je conitinue een caravan van 1200 kilo aan de trekhaak heb hangen. Ik vermoed de carterventilatie dus.
Alle reacties welkom !
Gr Roy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
318 en 316 zijn al lichte motoren voor deze gewichtige auto dus echt snappy voelt het niet aan. Als de topspeed ok is (duitsland?) dan is er nix aan de hand. De carterventilatie zuigt de oliedampen weg.
de 318 (M43) is een 8klepper met ca. 108PK en heeft voldoende koppel onderin het toerental, dus kan je niet spreken van een sloppy motor.
Wanneer hij `sloppy` aanvoelt moet je gaan kijken naar de vacuum slangen ... wanneer de motor stationair pendelt, ook naar de lucht/massameter
13 jaar
MJ, de auto voelt niet altijd zo aan. Het is net alsof hij soms met het verkeerde been uit bed gestapt is. Klinkt gek, toch is het zo.
Marbel, bedankt voor je tips. Ik heb gezien dat de slang tussen lmm en gasklephuis scheurtjes vertoont. Ik heb hier een nieuwe voor besteld. Zou dit het probleem al kunnen zijn ? Welke vaccuumslangen en waar zitten deze ongeveer? Hoe te testen, visueel ??
Gr Roy
13 jaar
Als het brandstofsysteem vervuild is (o.a. brandstofdruk-regelklep), gaat de motor ook langzaam inhouden.
Een fles Forté door de brandstof zal dan effect hebben.
13 jaar
Opgelost! Slang tussen lmm en gasklephuis was lek. Nieuwe gemonteert en loopt weer als vanouds.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar