Mijn BMW 330d uit 2001 (184pk) heeft 2 weken geleden een gereviceerde brandstofpomp gekregen.
Sindsdien heeft hij soms 'de hik' bij een warme motor.
Stationair draaiend schommelt het toerental bij 700 +/- 50 toeren en schudt de auto heen en weer. Soms doet hij het ook prima.
Ook als je op een constante snelheid rijdt (cruise control), dan loopt hij weleens onregelmatig.
Binnenkort gaat hij weer terug naar garage, maar aangezien zij er niet zo heel veel verstand van hebben (auto is gerepareerd onder garantie/coulance bij universeel bedrijf) hoop ik alvast op wat suggesties van kenners.
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Uitlaten lezen en de data van de raildruk sensor controleren, als hij begint te stotteren en de raildruk gaat ineens naar een onlogische waarde moet je de stekker op de raildruksensor controleren/vervangen, is een reparatie setje voor te koop.
gr Martin
Bedankt. Hij staat nu bij de garage en heb de tip doorgegeven. Even afwachten...
12 jaar
Afgelopen vrijdag is hij bij een universele garage geweest. Zij hebben het probleem niet kunnen verhelpen. Vanochtend bij BMW dealer geweest (a 115 euro per uur>AU!)
Computer Uitgelezen: Luchtmassameterstoring> volgens monteur waarschijnlijk niet oorzaak probleem, omdat het meer lijkt of er 1 cilinder 'hikt'
Retourtest verstuivers> geen afwijkende waarde geconstateerd.
Controle bedrading rondom verstuivers, stekkertjes nagelopen (ook sensor raildruk). 1 kabeltje met breukje/beschadiging ontdekt en dichtgetaped.
Auto lijkt nu weer prima te lopen. Mocht het anders worden laat ik het weten.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar