BMW 3-Serie: inhouden

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: 318.1

Ik heb recent deze bmw aangeschaft. Na een maand begion de motor bij ongeveer 2000 toeren in te houden. Inmiddels is de auto 2 keer bij de BMW garage geweest. De eerste keer is de stikstofoxidesensor en de brandstof-lagedruksensor vervangen.Tevens is de regeleenheid (met CAS) geprogrammeerd.
Toen ik wegreed was alles in orde. De andere ochtend ging het lampje van het motormanagement weer aan. Dus terug naar de dealer die de bobines, de bougies en de injectoren heeft vervangen. Hoewel het probleem iets minder is schokt de auto af en toe nog steeds. Volgens de dealer ligt dit normaal bij deze motoren en komt dit door de zuinige afstelling. Klopt dit verhaal of is er een oplossing voor?

Alvast bedankt voor het meedenken.

janbuijk

Geplaatst door janbuijk (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

Lijkt me niet normaal. Een auto van die prijsklasse komt niet weg met zulke klachten denk ik dan...
Laat de auto nog eens uitlezen en laat de life data eens goed controleren door de dealer of goede universeel.. (en evt hier plaatsen) Laat ook de vanos eens contr,die willen volgens mij ook wel eens problemen geven.

janbuijk (0), 12 jaar geleden

Heel hartelijk bedankt voor deze snelle reactie. Het vreemde is dat ik 2 dagen geleden (net nadat ik deze oproep had geplaatst) bij een ander tankstation heb getankt (V-power). Sindsdien is het stotteren niet meer voorgekomen. Ik wacht het dus nog even af.

ybuddie (0), 11 jaar geleden

ik vind dit een heel bijzonder verhaal, kamp hier met het zelfde probleem. ik heb weliswaar een 316i touring LCI (facelift) 2009. zou je nog kunnen toelichten of het probleem echt is verholpen enkel middels andere banzine te tanken.
ik tank eigenlijk altijd bij een firezone, tankS, enz. de onbemande pompen.

janbuijk (0), 11 jaar geleden

Probleem is niet verholpen. Na een paar dagen kwam de klacht terug. Weer contact opgenomen met de BMW dealer. Auto terug naar de werkplaats en uitgelezen. Geen foutcodes. De monteur heeft me daarna gevraagd of hij er zelf een dagje mee mocht rijden. Andere dag gaf de monteur toe dat de auto inderdaad inhield. Nogmaals de bobines vervangen en nieuwe software, maar dat hielp ook niet. Hierna heeft de monteur contact opgenomen met BMW Nederland. Het antwoord was dat dit kwam door de zuinige afstelling van de motor en dat hier niets aan kon worden gedaan. Dit hoorde bij het karakter van de motor. Als ik het probleem toch wilde verhelpen dan was een laatste mogelijkheid om de motor van binnen te reinigen. Hiervoor moest dan de cilinderkop worden verwijderd en het spruitstuk. Ik heb hier niet meer op gewacht en heb de auto inmiddels verkocht.

maarten4874 (0) PRO, 11 jaar geleden

Bedankt voor de feedback.

ybuddie (0), 11 jaar geleden

goh joh........ dat valt mij dan erg tegen van BMW nederland, dat ze niet met een oplossing komen....... zet mij dan ook inderdaad aan het denken om de auto maar in de verkoop te doen. misschien vandaag maar eerst eens bellen of er inmiddels al iets aan te doen is. heb echt geen zin om de wereld aan kosten te maken zonder dat het komt tot een oplossing.
vind het enkel erg jammer dat BMW iet een oplossing heeft nog dat ze van alles proberen onder garantie.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.