Ik heb hier een bmw 525 d e39 staan uit 2002.
De wagen is binnengesleept met het probleem dat deze niet meer wou starten.
Nu na het testen van de injectoren kwamen we erbij dat er nogal wat retour op zat zelfs in startfase.
De motor konden we wel laten draaien door even startpilot te gebruiken en dan draaide deze.
Bij de draaiende motor hebben we de retourtest terug gedaan en hieruit bleek ook dat er vrij veel retour was op de injectoren.
Deze zijn binnen gegeven en er zijn 5 van de 6 injectoren hersteld.
Nu heb ik deze gemonteerd maar er is nog geen verbetering in de zaak en dwz dat de motor alleen start met start pilot.
Hij draait wel een pak rustiger.
De foutcode die ik nu krijg via men kts is 2550 onbekende fout
de foutcode via de solus is raildruk te laag tijdens start p09f6
De brandstofdruk van de lagedruk pomp is 3.98 bar dus ik denk wel dat dit vrij goed is.
Als er iemand nog weet waar we eventueel kunnen gaan meten ofzo dan had ik dit graag gehoord.
mvg
Koen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een interessant probleem.
Met de kts code kom ik niet veel verder.
Die van de solus wel.
Het lijkt op een versleten hogedrukpomp (benzine getankt?).
the most likely cause of this problem is leaking injectors.
remove all return pipes put a clip on the end of the return so the return pipe is shut.
crank the engine and see witch injector is leaking off replace the leaking injector.
when there are a few injectors leaking the car has probably been run on petrol when this is the case check for metal fillings in the tank.
when there is a lot of metal in the tank replace the complete fuel system.
Read more: bmw 530d p reg poor starting reading p09f6 rail pressure during - JustAnswer http://www.justanswer.com/bmw/1um0k-bmw-...
Heb je retourtest nog eens gedaan met de herstelde injectors??
Ik weet niet dat de auto verkeerd getankt heeft dit zullen ze natuurlijk ook niet makkelijk komen vertellen.
Het bizarre is gewoon dat de wagen op start pilot wel perfect stationair draait en ook makkelijk in toeren gaat.
Daarom vind ik het raar dat de wagen dan alleen niet zou starten omwille van de versleten hogedruk pomp.
De druk van de pomp kan ik uitlezen via kts en ook de nominale waarde ervan en deze komt bijna volledig overeen met hetgeen dat ze levert.
Deze draait rond de 43kpa dacht ik.
Nee ik heb nog geen retourtest gedaan van de herstelde injectors dit zal ik morgen zeker eens proberen
mvg
Koen
Als de raildruk te laag is tijdens het starten zal de computer de injectoren niet aansturen en zal hij ook niet starten. Als je een heleboel retour hebt zou je de brandstof hoeveelheids regelaar eens uit de pomp moeten draaien, het kan heel goed zijn dat het ringetje wat om de regelaar zit kapot is.
gr Martin
Ik heb de retour nog een keer genomen van de injectors maar deze was nu vrij weinig.
En zoals Martin aanhaalt heb ik de brandstofhoeveelheidsregelaar gedemonteerd en inderdaad hier was het rubberen ringetje gescheurd en ook het harde plastieke
ringetje was doorgescheurd. Spijtig genoeg was dit niet alleen verkrijgbaar en heb ik een nieuwe regelaar gemonteerd en de auto starte terug zoals het moet.
Heel hartelijk dank voor de snelle respons.
mvg
Koen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar