close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: BMW 525TDS 1999 E39 Na 2e X Starten Doet Ie Moeilijk

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2500CC

Hallo mensen,

K heb een BMW 525TDS E39 uit 1999 met t volgende probleem:
Als k mijn auto eerste keer start doet hij het prima.
Maar nadat k er in heb gereden en hem nogmaals wil starten wilt ie t nier pakken
doet ie heel moeilijk over.
En als ie dan eindelijk start komt er een zwarte pak smoke uit mijn uitlaat?
En een tijdje terug heb k een nieuwe brandstofopvoerpompje gekocht want hij viel ook 3x uit tijdens het rijden
wie o wie kan mij helpen wel balen zo'n monster moet rijden en niet moeilijk doen.

Met vriendelijke groet,
Sivasium

Geplaatst door

sivasium (50)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoi..even een paar tientjes neerleggen en uitlaten lezen..En wat bedoel je met moeiilijk starten ?? bij de tweede keer? Hij gaat wel rond maar slaat niet aan? Het is ook mogelijk dat je computer niet weet in welke cilinder ie moet inspuiten bij het starten..Dus mogelijk nokkenassensor naar de klote ( deze hoeft geen foutcode te geven) of je krukassensor kapot..Dit is iets simpels maak je niet druk...Genoeg garages die er wel raad me weten..

beyazkurt_a 0

14 jaar

hey alpay
als k mijn auto in de ochtend start pakt ie m in een keer maar nadat k m uitzet en ff later weer wil starten dan stottert hij en wilt ie niet starten alle lampjes branden zoals die horen te branden.
En als hij eenmaal start komt er een dikke pak rook uit mn uitlaat k ben bang dat er grote kosten gemaakt moet worden.
En met simpel gaat t veel kosten of niet.
Wat ben van plan om ee grote beurt te geven dus als dat probleem wat k nu heb veel gaat kosten wilt k dat niet doen.
En helaas voor mij da ga ik hem verkopen.

sivasium 50

14 jaar

Sivasium...Moet ik daar Sivasli van maken?? Waar kom je vandaan ??
Ik ken wel iemand die je auto van top tot teen kan uitlezen,meten, scannen...
Trouwens je hebt het over stotteren?? betekent dat dat ie wel start maar niet wil aanslaan?

beyazkurt_a 0

14 jaar

ja sivasli ik kom uot noord holland en ja wilt dan niet aanslaan tenminste met moeite start ie

sivasium 50

14 jaar

TDS is een ouderwetse diesel met een echte brandstofpomp dus geen sensoren o.i.d.Zitten alleen op de commonraildiesels(530d)
Koudstart is goed begijp ik.Als de motor op temp.is duurt het langer dat ie aanslaat maak ik op uit je verhaal.Ik heb dit ook meegemaakt met een 325TDS maar ben er eigenlijk nooit achtergekomen wat er nou precies aan scheelde.Misschien is er hier al ergens een topic over geweest.

lukas jansen 0

14 jaar

Ga eens naar de proffesionalls en gebruik de zoekfunctie TDS.Vind je vast een antwoord.Probleem zit in de aanvoerleiding naar de pomp.Als je een terugslagklep monteerd moet het probleem over zijn.

lukas jansen 0

14 jaar

Wat is de km stand van de auto?Zou ook nog een compressie probleem kunnen zijn.Of rotatie snelheid van startmotor.

lukas jansen 0

14 jaar

Meestal zit het probleem in de brandstofleiding/ retourleiding... retourleidingen van de verstuivers kunnen poreus worden waardoor lucht meegevoerd wordt naar de pomp. TDS is heel gevoelig voor lucht in het brandstofsysteem, ondanks dat het systeem zelf ontluchtend is... klein luchtbelletje kan een hoop ergernissen veroorzaken.
Wat al genoemd is, terugslagklep in de toevoerleiding monteren wil ook vaak dit probleem verhelpen.
Compressie en startmotor geven meestal koud-start problemen

BMW325 TDS 0

14 jaar

de kmsstand is 322xxx
k zal m eens hier bij een paar bmw specialisten laten uitlezen :(

sivasium 50

14 jaar

FF lezen, ben je niet handig genoeg? ff mailtje sturen!





Let op kleurcodes in de schema's zijn in het Duits! duurde ff voor dat ik daar achter was ivm Engelse tekst.

let op het originele relais werkt met afvallen van 12V niet met het erop zetten! Originele relais en bekabeling laten zitten!(alleen bekabeling erbij zetten, boordcomputer gaat anders flippen)
De plus van het originele relais aan de ingang van het nieuwe relais.
Uitgangen verbinden met de uitgaande gloeipluggen.
plus verbinden voor stuurspanning relais, en schakelen dmv het aan aarde leggen van het relais dmv een schakelaar op je dashboard.

Nog vragen? stuur gerust nog een mailtje.

Succes, en laat maar ff weten of het is opgelost. Ik heb zo nu al weer jaren(meer dan 100.000Km) plezier van mijn BMW.

ChrisZegers 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.