close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Bmw e21 320/6 cil van 1982.

Bouwjaar: 1982, Brandstof: Benzine, Motorcode: 320 6cilinder

Ik zoek iemand uit de buurt van ravenswoud ( friesland) Die een bmw 320/6 cil heeft met carberateur. Ik heb start problemen en kom er niet uit met de carberateur. Nou wou ik de mijne met een goeie vergelijken. OF als er iemand is met verstand van deze auto's Ik hoor het wel groeten ulko

Geplaatst door

ulko (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat is het probleem?

Gr.

Petje57 0
badge

15 jaar

Hij wil niet starten moet hem aanslepen maar loopt dan alleen rondt de 3000 tot 4000 toeren moet ik voet op gas houden anders slaat die af! heb het volgende er allemaal al aan gedaan. Distributie vervangen was er aan toe en staat 100% op tijd! heb carberateur laten reinigen en nieuwe pakkings en membraamen erin.

Enigste wat volgens mij niet goed is aan de carberateur dat de grote kleppen onderin niet open gaan als je vol gas geeft. Zit aan de zijkant een heveltje als je die indrukt wil die wel open.
En het asje voor de grote luchtkleppen gaat heel zwaar weet niet hoe dit hoort te gaan. Weet niet als je het nog een beetje snapt.

De vorige eigenaar heeft de rotor en verdelerkap vervongen ga dit morgen nog even nakijken als dit goed is gebeurd.

Heb de kleppen van de in en uitlaat gesteld moesten volgens mij op 0,25 beide!

Hij krijgt wel benzine! Maar hij wil niet starten op de startmotor, blijft niet stationair draaien en wil niet volgas.. Als je gas heel langzaam opbouwd wil die een beetje meer toeren draaien maar zodra je teveel gas geeft smoort die!

Groeten ulko

ulko 0

15 jaar

Goede morgen Ulko,
ik veronderstel dat de carburator een Solex 4a-1 is. Is dit het geval, dan moet je eerste het termostaatje nazien op goede werking van de TN startcarburator. Dit onderdeel is absoluut nodig voor een vlotte start en een goed stationair toerental. De TN starter (Thermisch kortgesloten) kan jet herkennen aan een aluminium onderdeeltje met Y vormig uiteinde waarop 2 koelslangen zijn gemonteerd. Ga na of dit spleet die voor extra brandstof zorgt bij de start openstaat en bij draaiende motor kleiner wordt. Indien dit OK is, kijk het vlotterniveau na en stel het eventueel af. Een te hoge vlotterstand smoort de motor, een te lage stand resulteert in een verminderd vermogen. In beide gevallen neemt de motor slecht over.
Veel succes. Paul

5serie 0
badge

15 jaar

liep hij met de oude distributie wel nog goed ?

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

oke ik zal er naar kijken. En hoe stel ik het vlotter niveau af en hoe kan ik zien als het pleetje groot genoeg is?.

ulko 0

15 jaar

TN-starter demonteren en onder een koude kraan houden. Nadien in warm water. De luchtspleet moet dan vernauwen.

Petje57 0
badge

15 jaar

oke dankje ik zal vanavond direct even kijken.!

ulko 0

15 jaar

Heb de tn starter gecontroleerd. Die in mijn carberateur zat stond al half open. Heb er nog 1 die deed het wel goed koud en warm water. Die heb ik gemonteerd maar nog wil die niet starten. geeft helemaal geen teken van leven. Groeten ulko

ulko 0

15 jaar

Kun je antwoord op Stefan geven? Deed de auto vóór de distributiewissel wel ok?

marcel7031 0
badge

15 jaar

De distributie staat 100 % goed op tijd! En daarvoor deed die het ook niet!

ulko 0

15 jaar

Vallen de chokekleppen wel dicht als de motor koud is?

Gr.

Petje57 0
badge

15 jaar

de chokekleppen.. Welke zijn dat de bovenste.?

ulko 0

15 jaar

ja

marcel7031 0
badge

15 jaar

[quote=ulko]de chokekleppen.. Welke zijn dat de bovenste.?[/quote]
De kleinste 2 van de 4 kleppen. De 2 grote moeten ook dicht staan en gaan pas open als de 2e trap in werking komt.

Gr.

Petje57 0
badge

15 jaar

Ik zal er vanavond ff naar kijken. Ik vind wel dat die 2 groote.. Daar draait het asje heel zwaar van maar die staan wel dicht. Hoe worden die groten aangestuurd dan? Die 2 kleine door een heveltje heb ik al wel gezien

ulko 0

15 jaar

Die 2 grote worden opengedrukt door de snelheid v/d luchtstroom die dan naar binnen gaat.

Gr.

Petje57 0
badge

15 jaar

oke maar dan maakt het niks uit dat die zwaar loopt. Er zit aan het einde een klein veertje, die moet hem toch op eigen kracht weer terug kunnen trekken.. En daarop het einde zit ook een vacuum potje klopt dat??

ulko 0

15 jaar

Het klinkt als een vacuum lek , kontroleer alle slangen of ze niet gescheurd zijn evt remmenreiniger er op spuiten , kijk ook of de onderste grote kleppen niet open blijven staan , co schroeven eruit en door spuiten , het is allemaal maar een beetje zoeken en proberen .

mike e39 0
badge

15 jaar

ik heb evt wel een groot deel van de werkplaatshandboeken in digitale vorm, dat zou je kunnen helpen

Alex218 0
badge

15 jaar

[quote=Alex218]ik heb evt wel een groot deel van de werkplaatshandboeken in digitale vorm, dat zou je kunnen helpen[/quote]
dat zou hartstikke mooi zijn! kun je die mij toe mailen groeten ulko

ulko 0

15 jaar

[quote=ulko][quote=Alex218]ik heb evt wel een groot deel van de werkplaatshandboeken in digitale vorm, dat zou je kunnen helpen[/quote]
dat zou hartstikke mooi zijn! kun je die mij toe mailen groeten ulko[/quote]
Gedaan, maar 't is 11 MB... hopelijk komt het gewoon aan.

Alex218 0
badge

15 jaar

Hoe stel ik de poelie van de onsteking af. Ben het allemaal nog een x aan controleren als de timing wel 100% goed is. Krukas staat bij het vinkje op de motor, nokkenas staat de pijl bij de streep op kop. maar waar vind ik merkteken op de poelie van de onsteking! groeten ulko

ulko 0

15 jaar

bedoel je:

1; hoe stel ik de ontsteking af? .. of
2: hoe zet ik de distributietiming goed?

PS; had je wat aan de handboeken?

Alex218 0
badge

15 jaar

De handleiding moet ik nog uit printen maar printer is stuk..

Ik bedoel hoe je de poelie van de onsteking afsteld. krukas en nokkenas staan merktekens op. Kan ik ook tekens op de onsteking vinden waar die moet staan met monteren van de riem!

ulko 0

15 jaar

ik wilde alleen weten of je de ontsteking of de nokkenastiming wilde controleren. Ik zal kijken of ik die ook heb

Alex218 0
badge

15 jaar

[quote=ulko]De distributie staat 100 % goed op tijd! En daarvoor deed die het ook niet![/quote]
??

stefan84 0

15 jaar

?

Alex218 0
badge

15 jaar

maar nu weet ik toch nog niet hoe die poelie moet staan. Je moet het zo zien heb nu de riem eraf liggen en wil de onsteking op tijd hebben kwa timing.

ulko 0

15 jaar

Als je even goed naar de tekeningen kijkt,staat er bij : ontstekingsmerkteken!

De rotor moet naar de eerste cilinder wijzen!

Het aantal graden voorontsteking staat ook vermeld.

Heb je een stroboscooplamp ?

stefan84 0

15 jaar

Auto loopt inmiddels.. De onsteking stond lange naar niet goed en werkte zo zichzelf tegen..
Allemaal bedankt voor de info en antwoorden
groeten ulko

ulko 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.