BMW 3-Serie: BMW E21 323i koelingsprobleem

Bouwjaar: 1981, Brandstof: Benzine, Motorcode: M20B23

Hallo vrienden,

Deze keer een bericht van mij met en vraag..... Mijn oude bmw koelt te goed volgens de meter. Heb thermostaat, koelvloeistof en viscokoppeling al vervangen maar hij blijft wat koud.. niet netjes strak op de helft van de meter zoals ik dat gewend ben..

Iemand nog een idee waar te zoeken? Tempsensor van de meter ga ik nog vervangen al denk ik niet dat dat het probleem oplost.

Benieuwd of hier nog heldere geesten rondlopen

Vroege kerstgroeten,
Alex

Alex218

Geplaatst door Alex218 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

VINK (0) PRO, 17 jaar geleden

Goed ontluchten ,dat zal ook wel helpen

gr LUIS

Alex218 (0) PRO, 17 jaar geleden

je idee is leuk, maar van niet goed ontluchten heb ik nooit een tempmeter kouder zien staan dan hij hoort
te zijn.

mark7275 (0), 17 jaar geleden

bij deze oudere modellen wordt ook echt de werkelijke temp aangegeven
en staatde meter dan ook zelden in het midden
bij de e36 e39 e64 enz staat hij al in het midden bij +-60c tot90c
ik heb zelf nu een 635 met hetzelfde probleem waar ik me aan erger
maar is niks aan te doen
je zou het met verschillende thermostaten kunnen oplossen
dus een 80c te koud? 90c er in

succes

Alex218 (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=mark7275]bij deze oudere modellen wordt ook echt de werkelijke temp aangegeven
en staatde meter dan ook zelden in het midden
bij de e36 e39 e64 enz staat hij al in het midden bij +-60c tot90c
ik heb zelf nu een 635 met hetzelfde probleem waar ik me aan erger
maar is niks aan te doen
je zou het met verschillende thermostaten kunnen oplossen
dus een 80c te koud? 90c er in

succes[/quote]
Ik weet dat dit model al strak in het midden hoort te staan en dat moet de door jouw beschreven 635 ook trouwens. Bij jou kan het overigens HEEL goed liggen aan een defect dashboard... die dingen zijn bij bossen stukgegaan in de 5-6-7 series van die tijd. Toevallig ook al problemen (gehad) met de Service Interval Melding?

Ik ben er al met al niet uit, maar heb alvast ook maar een nieuwe drukdop van het expansievat besteld. Wordt vervolgd.....

mark7275 (0), 17 jaar geleden

ja was kapot maar is gerepareerd dus de meter ook

maar dan zou jouw meter ook wel kapot zijn!?

Alex218 (0) PRO, 17 jaar geleden

ander type dash, maar moet ik nog meten.. eerst rustig wat dingen vervangen want het is toch een oud beestje.

Alex218 (0) PRO, 16 jaar geleden

MOD; topic mag weg.. geen concreet antwoord ontvangen en probleem nog steeds aanwezig, zelfs na meerdere dealerbemoeienissen. THX

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.