BMW 3-Serie: subframerubbers bij differentieel kapot??

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: m40 316i

Beste,

Sinds kort hoor ik tijdens het rijden en met name tijdens het optrekken vanuit zijn 1ste versnelling en achteruit, een eenmalige bonk van achter. Dit gebeurd met name als ik wat stevig optrek of zwaarbeladen ben.
De buitenste draagarmrubbers achter zijn onlangs vervangen en de uitlaat is vernieuwd en hangt ook vrij.
Het viel mij op dat de (subframe)rubbers rond het diff er slecht uitzagen, kan dit de oorzaak zijn?
Is dit makkelijk te vervangen en wat zou dit mogelijk kunnen kosten?
Hopelijk vind ik hier wat antwoorden....

Jansen

Geplaatst door Jansen (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

BMWWillem (0), 17 jaar geleden

Het gebeurt weleens bij een e36 dat de bevestinging van de cardanklok uit de bodemplaat scheurt.

Jansen (0), 17 jaar geleden

Dat meen je niet......!? Dan zou ik wel meer horen dan een bonk bij het optrekken toch??
Stel hij is uitgescheurd wat is dan de remedie? Lassen?

BMWWillem (0), 17 jaar geleden

Dan hoor je juist alleen maar de bonk bij het optrekken. Je kunt het gewoon lassen zonder enige problemen. Maar check het maar eerst voordat ik je bang maak.

Jansen (0), 17 jaar geleden

Ga ik zeker checken......vandaag nog!!!

Mochten het gewoon wel de rubbers zijn wat zijn de kosten denk je? En is het een makkelijke operatie?

BMWWillem (0), 17 jaar geleden

wat de rubbers kosten zou ik echt niet weten. Het lassen is niet zo moeilijk, je moet alleen ff plaats maken

RoelV (0) PRO, 17 jaar geleden

De rubbers kosten origineel ongeveer 20 euro per stuk. Ik heb het 1 keer meegemaakt, ik begin er niet meer aan. Dat lassen is mij erg slecht bevallen (het werk dan). Er zitten trouwens 4 rubbers waarmee het diff. is opgehangen, kijk de anderen gelijk ook even na, meestal zijn het de achterste. Dit gebeurt trouwens vaker bij deze BMW's.

Jansen (0), 17 jaar geleden

Heb wel eens gehoord dat je speciaal gereedschap(trekker) nodig hebt voor het vervangen van deze rubbers???
Hoelang duurt de operatie gemiddeld??

mark7275 (0), 17 jaar geleden

waarschijnlijk zijn gewoon je achterste draagarm rubbers kapot (net voor je achterwielen)
ff nieuwe erin persen

Jansen (0), 17 jaar geleden

Dacht ik eerst ook, komt vaker voor bij dit type.
Heb ze al vervangen, geen verschil helaas......

stefan84 (0), 17 jaar geleden

lassen is niet zo gedaan..

je komt er veel voor aan het demonteren als je het goed wilt doen.

had dit probleem ook gehad met een e-36 ( 325i )

compleet gedemonteerd,tank verwijderd etc etc..en ook van de binnenzijde gelast en met een extra plaat verstevigt!rij er inmiddels alweer 4 jaar probleemloos mee rond..alleen heb ik die knak ook erin zitten,wat me best wel begint te storen nu..hij doet dit met terug schakelen van de 3 naar de 2..en met inparkeren,voorruit-achterruit..

alleen heb nog geen tijd gehad om het probleem op te sporen.

Stefan

Jansen (0), 17 jaar geleden

Inmiddels heb ik hem op de brug gehad, en mijn vermoeden klopte.........
Rubbers rond het diff zijn compleet vergaan, ff sparen en dan maar naar de garage!!
Kan iemand me vertellen hoelang een monteur bezig is met het vervangen van deze rubbers?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.