close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW E3-Serie 1972: BMW E3 2500 blijft stotteren, kom er niet meer uit! :(

Bouwjaar: 1972, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.5/2.8, Motorinhoud (cc): 2500

Hallo,

Ik heb een 3 kwart jaar terug een oude BMW E3 gekocht. Prachtige auto's voor de liefhebber, waar hij nu ook is beland.
Echter blijft er een probleem bestaan waar ik maar niet uit kom en inmiddels drijft me dit tot lichtelijke waanzin.
Ik hoop dan ook echt dat ik er met jullie hulp uit ga komen!

De auto stottert zo nu en dan gigantisch, ontsteking valt dan volledig weg maar pakt ook weer op. Knallen uit de pijp, en onderin vallen van de toerenteller behoren tot de symptomen. Gek genoeg heeft hij hier zo nu en dan eens last van. Er is dan niet meer mee te rijden en helaas kijken de mensen dan niet meer naar het prachtige model auto, maar lachen ze om de bestuurder die heerlijk mee zit te headbangen op het gestoek van de auto.

Ik heb het volgende al gedaan. In eerste instantie dacht ik natuurlijk aan de standaard dingen, contactpuntje en dergelijke en iedere keer doe je iets en raak je wat aan, waardoor het goed is en dan rij je zo weer 2 weken probleemloos.

Benzine of gas is het probleem niet, de ontsteking valt echt helemaal weg. Dus ook niet op een aantal cilinders. Condensator is slecht aan te komen, heb er meerdere besteld maar krijg iedere keer de verkeerde. Ook hier geloof ik zelf niet in, zon ding is kapot of werkt lijkt me.

Ik heb het contactpuntje vervangen. Dit was het niet.
Ik heb een plus draad getrokken vanaf de accu via een schakelaar naar de bobine. Toen het gestotter weer begon de schakelaar om, geen verschil.
Zonder toerenteller gereden om daar een breuk naar massa te voorkomen, geen verschil.
Draad van bobine naar contact punt vervangen, geen verschil
Andere bobine, probleem bleef het zelfde.
Zonder weerstand welke er netjes een vlakke 12v van maakt, geen verschil.
Bobine kabel vervangen.
Verdeler, rotor en bougikabels nagenoeg nieuw.

Vanavond begon het weer, verdeler er af en toen bleek het stiftje afgebroken te zijn. welke op de rotor land. Ik vol goeie hoop dat het hem altijd daar in heeft gezeten, maar helaas. Stiftje vervangen, ook niet.

De winnende tip is me een beloning in vorm van een kratje bier waard, want ik word er onderhand helemaal simpel van!

Geplaatst door

BMWLex1988 (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je de rotor zelf al vervangen? en de verdelerkap?
Als daar een haarscheur in zit kan hij ook doorslaan.
Controleer ook de rubber draaddoorvoer waar de bedrading uit het ontstekingshuis komt.(doorslag)
Demonteer het hele ontstekingshuis en controleer de vertanding op het tandwiel op missende tanden, ook het tandwiel onderin het gat controleren door de motor te verdraaien.
Je kan de condensator ook vervangen door een ander model, zolang de waarde (capaciteit) maar het zelfde is.

Mocht de auto ineens goed lopen, gewoon even met een plantenspuit op de verdelerkap en het ontstekingshuis spuiten en zien wat er gebeurt.

(p.s. ik drink geen alcohol...)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.