BMW 3-serie 1990: BMW E30 320I valt uit na een paar minuten

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: M20 320I, Motorinhoud (cc): 1990, Vermogen (kw): 93

Goedenavond allemaal,

Mijn BMW E30 320I start goed bij koude motor, loopt vervolgens ongeveer 5 minuten, begint dan kort even te zagen en valt uit. Vervolgens valt hij het eerste uur direct uit na het starten, later als hij afgekoeld is doet hij weer 5 minuten. Het lijkt alsof de motor verzuipt, de bougies zijn ook nat. Als je gas blijft geven smoort de motor en valt hij alsnog uit.

Een halfjaar geleden was dit probleem er ook, toen dachten we aan lekkende injectoren. Toen zijn de injectoren, bougies en de carterontluchtingslang vervangen. Het probleem was verholpen, maar nu na een halfjaar doet hetzelfde zich voor, de oorzaak ligt dus ergens anders.

Verder is het volgende gebeurd:
- Andere luchtmassameter getest
- Temperatuursensor vervangen
- Benzinefilter vervangen
- Benzinepomp relais vervangen
- Benzinedruk gemeten

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Er lijkt na +-5 minuten iets te gebeuren waardoor de motor ineens stopt. Hoor het graag!

Met vriendelijke groet,
Henry

henrytim

Geplaatst door henrytim (0) , lid sinds 2 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

kaleido 1 (945) PRO, 2 jaar geleden

Heb je vonk als hij het niet doet ?

henrytim (0), 2 jaar geleden

Dat heb ik nog niet getest. Maar hij blijft wel altijd starten als die niet meer goed doet (als die warm is), dan valt die direct na het starten uit. Kan je dan de vonk wel testen? Aangezien hij wel blijft starten doet het vermoeden dat die wel vonkt. Of heb ik dat mis?

kaleido 1 (945) PRO, 2 jaar geleden

Starten staat los van vonk , als hij niet vonkt start hij nog wel , controleer ook of hij wel inspuit dus benzine krijgt , wel vonk maar droge bougies is geen brandstof , bougies nat geen vonk .

    Oke, bedankt! De bougies zijn te nat, dus het probleem lijkt dan inderdaad eerder door de vonk dan door te weinig brandstof te komen. - henrytim (0), 2 jaar geleden

henrytim (0), 2 jaar geleden

Zo, gisteren de vonk getest. Als die het niet doet dan blijft de vonk het wel doen. De bougies zijn wel aardig nat.

kaleido 1 (945) PRO, 2 jaar geleden

Is de auto niet gewoon verzopen ?
Start de motor eens droog , zekering van inspuiting er uit , bougies er uit en starten , desnoods een nacht open laten staan .

henrytim (0), 2 jaar geleden

Dit heb ik nu ook allemaal geprobeerd. Maar het blijft met +-5 ineens ophouden.

Misschien een interessant detail: als die uitvalt en ik blijf wat gas geven dan sputtert die erg onregelmatig en geeft die aardig wat witte rook.

ford3600 (0), 2 jaar geleden

hoi henrytim trek de stekker eens los van de lambda sonde en kijk wat er dan gebeurd

henrytim (0), 2 jaar geleden

Ah, dat veranderd zeker wat! Heb de stekker van de lambda losgehaald en de auto is niet uitgevallen tijdens een halfuur testen, hij loopt dan gewoon mooi stationair. Tijd voor een nieuwe lambda sonde dus.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.