BMW 3-serie 2011: Doet SOMS niets meer

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: n47d20c, Motorinhoud (cc): 1995, Vermogen (kw): 100

Heren,

Ik heb een probleem met een BMW E90 318D automaat uit 2011.
De wagen heeft namelijk rare kronkels.
Het is begonnen met problemen met de FRM module, er was geen verlichting, radio, elektrische ramen enz. Deze module is vervangen en gecodeerd en dit ging enkele weken goed.
Nadien had de wagen het volgende:
Als je bij de wagen komt werkt er niets meer, geen afstandbediening, geen 4-pinkers, gewoon niets. Als je dan op de + aansluiting onder de motorkap meet heb je netjes 12.6v. Als ik de startbooster aansluit maakt dit geen verschil. Ik ben beginnen meten op de zekeringkast en opeens werkte alles terug. Dus ging ik ervan uit dat het probleem hierin zat. Na wat opzoekingswerk bleek dat er problemen waren met de grote + aansluiting op de zekeringskast. Dit heb ik gecontroleerd en de kabel had duidelijk last gehad van de warmte. Deze heb ik dus vervangen van de batterij tot aan de zekeringskast. Enkele dagen later opnieuw hetzelfde. Toen meette ik slechts 4v op de zekeringkast. Daarom een nieuwe zekeringskast gemonteerd. Al zag ik eigelijk niets... er kwam 12v toe op de grote stroomkabel en op de zekeringen meette ik slechts 4v. vandaar toch gekozen om deze te vervangen.
Helaas enkele dagen later weer hetzelfde.
Ik zit nu wat verveeld, ik zie geen verdere mankementen, soms werkt de wagen weken aan een stuk netjes. soms heb je het 3x in de week. Wanneer hij het doet kan je lekker sigaretje roken , daarna doet ie het gewoon weer.

Graag jullie ervaringen.

mvg,
Niels

Poanoofd

Geplaatst door Poanoofd PRO , lid sinds 7 maanden geleden

3 Reacties

Hans4040 PRO, 7 maanden geleden

Om 12 volt te kunnen meten heb je ook een massa nodig...is daar al naar gekeken..?
Misschien slecht contact aan motorblok.

    Er werkt echt niets. Geen centrale vergrendeling, geen 4pinkers, geen interieurverlichting, waarom denkt u aan massas motorblok? - Poanoofd PRO, 7 maanden geleden

Hans4040 PRO, 7 maanden geleden

Niet per se motorblok, ik bedoel meer de massa van accu naar het chassis.

Ehombie PRO, 7 maanden geleden

FRM is berucht tot defect bij slechte voeding of (lange) stroom onderbrekingen..
Naast 12V, is massa net zo belangrijk wat voorganger zegt. Begin eerst visueel. naar verbindingen. tussen motorblok en chassis tot batterij. te kijken. Maak evt een testlamp van een koplamp lamp H7 , iets wat vermogen nodig heeft en kijk waar die vol tot minder vol brand. Verder is het moeilijk op afstand iets in te schatten...evt scantool data bekijken bijv wat voor input V die heeft op diverse modules.. beginnen bij de DDE?.
succes...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.