BMW 3-Serie: bmw e36 316i m43 wordt te heet en tempratuur meter slaat niet ui

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6i

Hallo mijn naam is dylan heb nu 2 jaar me rijbewijs en me eerste auto
Is een bmw 316i een mooi orgineel exemplaar maar heeft me al het nodige gekost.
Ik zit met het probleem dat de auto heet wordt van binnen en motor lijkt goed
Tempratuur meter slaat niet uit
Ik hen allebij de sensoren onder inlaat spruitstuk vervangen de waterpomp en thermostaat En radiateur getest op lekke koppakking is niet het geval.

Wie ow wie weet waarom de motor heet wordt of temisten dat ie alleen van binnen warm wordt
Want kan niet kijken hoe warm ie is. En heb een soort van 2 linker handen met sleutelen

De auto heeft 267000km gelopen.
Maar rijd en loopt als nieuw

Mvg dylan

dylane36forlife

Geplaatst door dylane36forlife (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

kaleido 1 (1840) PRO, 10 jaar geleden

Systeem wel goed ontlucht ?
Op de radiateur zit een ontluchtingspunt , net naast de vulopening .

dylane36forlife (0), 10 jaar geleden

Hallo ja dat is gedaan en dat maakte geen verschil sorry had ik moeten melden heb ook de tellertestgedaan de meter zelf is niet stuk mvg dylan

Peter635csi (0), 10 jaar geleden

Motortemperatuur wordt geregeld door de thermostaat. Als de motor niet op temp komt dan blijft deze open staan. Misschien verkeerd gemonteerd of verkeerde type?

dylane36forlife (0), 10 jaar geleden

Thermostaat past er maar op een manier in:o vanwege het gat waar de imbus ingaat

Mvg iemand ook idee over de temperatuur meter

Peter635csi (0), 10 jaar geleden

Die gaan bijna nooit stuk. anders lees je hem even digitaal uit. dan weet je of de meter stuk is of de sensor.

Je hebt zelf de tellertes gedaan dus de temperatuurmeter is goed, dan dan blijft toch je thermostaat open staan

dylane36forlife (0), 10 jaar geleden

Thempratuur sensor zwart en blauw zijn gedaan al :(

Toch supper bedankt alvast voor reacties

Einstein Brain (0) PRO, 10 jaar geleden

Hoe weet je eigenlijk dat de motor te heet word ?? Wat bedoel je met: word alleen van binnen warm? Als instrumentenpaneel , temperatuursensor, en alle zekeringen in orde zijn, blijft er alleen nog de bedrading tussen sensor en instrumentenpaneel over, of de codering van het instrumentenpaneel.

MJ (0) PRO, 10 jaar geleden

Als de thermostaat opengaat als de motor flink heet is (voelen aan de slangen voor en na de radiator) dan is gewoon de sturing van het metertje defect. Dus geen probleem voor de motor.
Als je de meternaald in het midden wil hebben zal je de bedrading en schema moeten nalopen.

dylane36forlife (0), 10 jaar geleden

Heb nu een nieuwe thempratuur meter universeel ingebouwd motor word wel qarm niet heet alleen binnen blijft ie heet:(


Kan kachelhuis stuk zijn?

MJ (0) PRO, 10 jaar geleden

Dat is een parallel koelwater circuit, als de kachel warm wordt (kraan helemaal open = rood) is het goed.
Zolang de thermostaat opengaat en er geen lucht in het systeem zit loopt de motorkoeling geen gevaar. De viscofan gaat ook meedraaien als die warm wordt. Die zie je bij koude motor ook wel draaien maar pas als die warm is gaat ie echt goed draaien.

Einstein Brain (0) PRO, 10 jaar geleden

Ik zou de aansturing van, en de verwarmingskraan zelf eens controleren.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.