close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: BMW E36 318 TDS Start slecht vanaf halfvolle tank

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: M41 318tds

Heren,

Al enkele weken kraak ik mijn hersens op een probleem waar ik ook telkens niet genoeg tijd voor vind om uitgebreid te zoeken. Het is een vreemde gewaarwording.

Mijn eigen 318tds slaat pas na 20-30 seconde aan wanneer de tank half leeg of verder leeg is. Je moet als het ware de zaak ontluchten. Daarna slaat hij even wat haperend aan waarna je vlot de tank leeg kunt rijden in een ruk zonder een enkel probleem. Wanneer de tank verder dan half vol zit slaat hij altijd, al is het -10, in 3 rotaties aan. Wanneer je de auto met half lege tank met warme motor weer start gaat het redelijk goed. Laat je hem echter een paar uurtjes staan dan beginnen de problemen weer.

Standaard probleem bij de e36 diesel hoor ik jullie denken is de opvoerpomp in de tank. Heb ik reeds vervangen. Ook het dieselfilter is vervangen. Wanneer ik de uitgang van het dieselfilter los neem en ik zet hem op contact sproeit er een mooie straal uit (wanneer de tank half leeg is). De opvoerpomp werkt dus. Heb eerder al een keer gezien dat de dunne retourslangetjes op de verstuivers wat lekte. Ook daar zitten een paar nieuwe op. De slang tussen de HD pomp en het filter heb ik ook reeds vervangen.

Ik word er langzaam zwaar moedig van. Wie heeft de ingeving? Ik hoor het graag! HD pomp is onderhand versleten van al het ontluchten!

Groeten Gideon

Geplaatst door

corally (0)
badge

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik zelf heb voor gehad dat er een injector lekte , de injector van de laatste cilinder dat is een injector met een klobsensor (elektrisch) die durft te lekken en dan krijg je bij lang stilstaan lucht in het systeem , het lijkt net of er een retour leiding lekt maar spijtig genoeg wel een pak duurder maar te herstellen , Zeppe

zeppe 0

11 jaar

Als er een verstuiver zou lekken zou hij altijd slecht moeten starten. Niet alleen wanneer de tank half leeg is neem ik aan. Ook zou de auto met een rookwolk moeten starten bij een lekkende verstuiver lijkt me wat ook niet het geval is. Het verband met de tank half leeg is nogal belangrijk bij dit probleem. Als hij vol is doet hij het namelijk altijd perfect... Als ik het mis heb dan laat het weten!

corally 0
badge

11 jaar

Woensdag avond nog even de zaak nagelopen. Lag een plasje diesel rond verstuiver 1. Retourslangetjes allemaal vervangen. Opvoerpomp ook nog een keer gecontroleerd. Tot op het heden start hij als nooit tevoren. Tank is nu net voorbij half. Deze tank even leeg rijden en dan pas durf ik zeker te zijn dat mn probleem verholpen is. Zou dan hebben gezeten in de retourslangetjes op de verstuivers. Opvoerpomp van 180 euro vervangen en dalijk blijkt het in slangetjes van 5 cent te zitten. Achja lesgeld zeggen we maar.

De retour van de verstuivers komt samen met de retour van HD pomp. Zodoende verwacht ik dus dat het zaakje leeg word geheveld wanneer de tank leeg raakt en hij lucht aan kan bij de verstuivers.

Ik laat nog weten of het goed blijft wanneer de tank straks helemaal leeg is.

corally 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.