goedendag,allemaal
ik heb een probleem met de auto,als de auto nog koud is dan heeft ie goed trekkracht vermogen.
maar na een tijdje 5a10min dan lijkt wel dat de power wel gehalveerd is.
wat ik denk, in het begin als je de auto start heb je de electrische shoke aan dan geeft ie meer benzine,
en als dat over is krijgt ie te arm,(iets met de brandstofpomp?)
kan iemand dit onderbouwen?
mvg raymond
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kan goed dat de opbrengst van de pomp minder wordt,maar er kunnen meerdere oorzaken zijn. Heb je de auto al eens uit laten lezen? Zou ik wel laten doen. Laat ze gelijk naar de meetwaardes kijken. Moet bijna wel iets aan de lambdasondes te zien zijn (wil dus niet zeggen dat die dan kapot zijn)
Als je een 10 min hebt gereden en je draait de tankdop eraf,hoor je dan gesis?
Mogelijk kan hij ook te rijk staan ik heb dat voor gehad met een 520 van dat jaartal ,daar was de temperatuur sensor stuk die gaf min 30 graden aan
12 jaar
hallo maarten
ik heb even geluisterd met draaiende motor maar ik hoor de brandstofpomp wel zoemen, maar niet sissen
mvg raymond
12 jaar
hoi zeppe
bedoel je de buitentemperatuursensor? want die is wel kapot geeft min40 aan
mvg raymond
alle reacties zijn welkom
12 jaar
Raymond ;Maarten vraagt of de tank onder vacuum staat bij het openen van de tankdop . Dit meten moet na een rit gebeuren.
Verder zitten er op/aan een motor meerdere temp .sensoren . Die van buiten links onder de voorbumper staat daar los van .
Groeten.
goedendag,
hoe kan ik dat testen dan, moet ik de motor draaiende houden en er een plasticzakje tegen de tank opening houden?
en de temp sensors zijn die dan van de kvs of ergens anders
mvg raymond
12 jaar
Als je bij tanken geen moeite hebt om de tankdop te openen is dat de oorzaak niet van de klacht met de motor.
Als er een te hoog vacuum in de tank heerst kan de tank vervormen en de pomp kan afgeknepen worden .
Vroeger was de tankontluchting eenvoudig met een slangetje aan de tankvulmond en een benzine afscheider.
Dit om benzineverlies te voorkomen.
Tegenwoordig loopt die leiding naar voren en met tussenkomst van een aktief koolfilter wordt dit "leukloos" af gezogen.
Dit gaat bij draaiende motor met tussenkomst van een electrisch ventiel . Maar deze staat wel gesloten bij stationaire loop. Ook wordt dan het filter met lucht gespoeld om weer benzinedampvrij te zijn.
Laat de ECU uit lezen of de waardes van de sensoren wel overeenkomen met de werkelijkheid.
Foutcodes ?dan brand er wel het MM lampje.
Succes.
Hier is maar 1 correcte oplossing, laten uitlezen en de 4 gastest laten uitvoeren, dan weet je tenminste waar je moet zoeken
gissen is missen, meten is weten
dirk
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar