close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: BMW E39 ABS probleem

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.5 liter 5 cylinder

Hallo,

Ik had een probleem namelijk de abs sensor (ik had hier eerder al een probleem gepost, en iedereen gaf aan dat het de sensor kon zijn links achterin.) Nou heb ik de correct sensor gekocht van het merk Meyle. Dit was ook goed gekeurd door de garage, en na het goedkeuring heb ik het dus aangeschaft.

Na het vervangen van de sensor (klacht was dat de abs lampje + asc lampje ging branden wanneer ik met de auto rij, en hierdoor was de abs uitgeschakeld) is de klacht er nog steeds en nu werkt de kilometerteller erg raar en ook de brandstofmeter! Deze gaat op en neer en na bepaalde snelheid gewoon helemaal op 0! Beide tellers! De monteur zegt dat het niet aan hem kan liggen want hij heeft het perfect erin gedaan, en probeerd hij de ABS module + pomp de schuld te geven. Na contact met aantal experts in het gebied van ABS en BMW zeiden ze dat het aan de sensor kon liggen of de ABS ring. Het kan vies/kapot zijn. Dit heeft dus helemaal niks mee te maken met een ABS module.

Dit is zijn de antwoorden van meeste experts die de module's repareren bijv. in Helmond heb je een zaak die dat doet!

------------------------------------------------------------------

Nu in het klein wat mijn klacht precies was:

Na 5 minuten rijden, en rond de 50 km/h rijden gaat de ABS+ASC lampjes aan. Wanneer de lampjes uit gaan remt de auto ook raar (trillende remmen en geluiden, abs in werking dus maar de geluiden en trilling is verkeerd). Na een controle bij een garage bleek ook de abs sensor defect was. Ik heb zelf een OBDII kabel en kan het zelf uitlezen, ook hier geeft het de ABS sensor on the rear left aan.

Kilometer teller, brandstofverbruik teller werken gewoon perfect.

Dus natuurlijk ga je ervanuit dat de sensor defect is. Nieuwe besteld, gemonteerd door een bekende garage en nu is de klacht nog niet weg, maar is er nog iets extra's bij gekomen namelijk de kilometerteller die niet goed werkt en de brandstofverbruik teller.

Wat moet ik hiermee? Ik denk dat ik word bedrogen!

[yt]http://www.youtube.com/watch?v=vYNrg0p1n...[/yt]

Video is geupload om 17:37 2-3-2013 als je het nu nog niet kan zien dan word het waarschijnlijk nog verwerkt.

Geplaatst door

Ugur Ekim (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dat een uitlees apparaat aangeeft dat een sensor defect is hoeft helaas niet te betekenen dat de sensor zelf defect is. Als de kabel tussen de sensor en de module defect is dan geeft hij deze fout ook, een fout in de abs module kan deze fout ook geven. Een defect aan of in de module is aan de buitenkant niet te zien. Als je ingreep van het ABS hebt terwijl dat niet nodig is, dan kan het heel goed zijn dat de ABS ring kapot is, dit kun je ook niet zien want die zit in het wiellager ingebouwd. Als de fout zich voordoet bij enkel een warme of enkel een koude motor is de ABS module de eerste verdachte omdat die vlak naar de motor zit.

Helaas is een uitlees apparaat geen toverdoos die zomaar aangeeft wat er mis is met een auto.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

11 jaar

Hoe kan ik dit het beste testen? De wiellager is namelijk al vervangen voor een nieuwe, en toen was de ABS sensor stuk gegaan (sensor was erg verrot, waarschijnlijk was het een kabelbreuk) en nu heb ik de ABS sensor dus vervangen en nu is de klacht er nogsteeds maar nu doet het kilometer dus ook niet meer... eerst wel.

Toen de wiellager geluid gaf, deed alles het perfect! Alleen maakte het geluid en dus moest het vervangen worden. Hoe kan je dit testen of de ABS ring kapot is?

Ugur Ekim 0

11 jaar

Je kunt niet testen of de ABS ring kapot is, je zou het eventueel met een scoop kunnen meten maar ik denk niet dat je een scoop hebt. Je kunt enkel meten of alles correct op zijn plek komt, dus of alle signalen bij de juiste modules komt. En daar je conclusies uit trekken.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

11 jaar

Kan je niet via INPA of DIS de live data uitlezen? Dus tijdens t rijden de meetwaarden zien van de wielsensoren?

Alex218 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.