BMW 5-Serie: Kachel blaast niet van bmw e60 530 D uit 2003

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel

Hoi,

Ik heb een BMW 5-serie uit 2003 namelijk een 530d. Sinds gisteren heb ik gemerkt dat de kachel niet voluiit blaast. hij blijft bij 1 stand blazen. Alle zekeringen gekeken. Ze zijn goed. Waar kan het aan liggen ? Ik dacht zelf aan kachelweerstand. Kan dit ? en indien kachelweerstand, waar zit de kachelweestand? Bij de e39 zaten bij de passagierszijde achter het dashboardkastje.




[b]Mededeling: PROBLEMCAR.NL vraagt iedereen die een probleem heeft voorgelegd op het forum ook de oplossing hier weer te vermelden. Degene die helpt om een probleem op te lossen hoort graag hoe het is afgelopen!!! Bij het uitblijven / veelvuldig verzuimen van enig feedback bestaat de mogelijkheid dat u een nieuwe vraag retour krijgt....

Moderator Problemcar[/b]

bmwpowered

Geplaatst door bmwpowered (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

Alex218 (0) PRO, 11 jaar geleden

Wat ik kan terugvinden aan info zit de regelaar in het dashboard tussen i-Drive scherm en dashboardkastje in. Schijnt een beste k**klus te zijn, maar schijnt bij de E60 ook vaker te gebeurennet als bij de E46 en E39

bmwpowered (0), 11 jaar geleden

Ik heb net een bmw specialist gebeld uit otterloo en heeft mij meegedeeld dat het zou moeten liggen aan de motor.

GJBAutos (0) PRO, 11 jaar geleden

Je moet de hele middenconsole verwijderen, je kunt het I-Drive scherm laten zitten, kachel weerstand zit op de kachelmotor. Ik zou hem eerst laten uitlezen en kijken wat het bedieningspaneel uitstuurt. Als die wel de kachelstanden doorgeeft zou ik het in de weerstand gaan zoeken.

Het is een hoop werk om even de kachel weerstand te controleren.

gr Martin

bmwpowered (0), 11 jaar geleden

ik heb nog iets merkwaardigs meegemaakt: De ene keer werkt ie bijna niet. De andere blaast iets meer, maar weer niet volledig. heeft iemand hiermee ervaring ?

bmwpowered (0), 11 jaar geleden

vandaag heb ik de auto laten uitlezen hij geeft een foutmelding bij ACU sensor. Deze hebben we gewist en hij komt telkens terug.
Tevens heb ik het volgende gemerkt : als de auto stationair draait en de kachel is aan draait de motor van de auto keurig. Zodra ik de kachel uitzet dan wankelt de motor van de auto.

Alex218 (0) PRO, 11 jaar geleden

Het lijkt me niet dat de AUC sensor invloed heeft op de blowermotor, maar als de foutmelding meteen terugkomt zal ie wellicht toch gewoon vervangen moeten worden lijkt me?

bmwpowered (0), 11 jaar geleden

Beste Alex

Hij doet nu helemaal niets meer.. hij blowt helemaal niet meer. waarschijnlijk is de motor helemaal dood of de kachelweerstand

bmwpowered (0), 11 jaar geleden

beste moderator,

ik heb nog geen oplossing gevonden. ik heb vrijdag as een afspraak met de specialist in Otterloo. Zeer waarschijnlijk is het de motor alleen vrijdag weet ik pas meer

GJBAutos (0) PRO, 11 jaar geleden

Het is waarschijnlijk ook de motor die dit probleem geeft, meestal is die gewoon versleten waardoor hij zwaarder gaat draaien in de kunststof lagering, als deze warm worden gaat hij nog moeilijker draaien of stopt hij er helemaal mee.

gr Martin

Alex218 (0) PRO, 11 jaar geleden

martin, voor de topic starter: slim om meteen die weerstand mee te vervangen? Schijnen ook vaker stuk te gaan en volgens mij moet je htzelfde werk ervoor doen?

GJBAutos (0) PRO, 11 jaar geleden

Het is verstandig om de kachel weerstand mee te vervangen, ik heb een aantal klanten waarvan de weerstand niet mee is vervangen en die doen het nog steeds voorzover ik weet, maar gezien de hoeveelheid werk zou ik hem niet laten zitten.

gr Martin

bmwpowered (0), 11 jaar geleden

Ja hoor probleem opgelost. kachelmotor en weerstand vervangen. hij doet het weer goed. Aleen ik had nog een vraagje. bij de roosters van de middenconsole komt er alleen koude lucht uit. via andere roosters (rooster aan de ruit en rooster voor benen) komt warm lucht uit. ik heb via de scherm een en ander gewijzigd, maar het wijzigt niet.

Wie heeft hier ervaring mee.

Alex218 (0) PRO, 11 jaar geleden

zou ff teruggaan naar Otterloo, wellicht hebben ze iets vergeten of niet goed aangesloten.

Wat was nou de echte oorzaak? De motor of de weerstand?

bmwpowered (0), 11 jaar geleden

Beste Alex,

Het was de motor. Toen ik de auto gisterenmiddag reed gaf ie nog warmte. het is sinds vanochtend dat ie koud geeft.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.