Hoi,
Ik heb een BMW 5-serie uit 2003 namelijk een 530d. Sinds gisteren heb ik gemerkt dat de kachel niet voluiit blaast. hij blijft bij 1 stand blazen. Alle zekeringen gekeken. Ze zijn goed. Waar kan het aan liggen ? Ik dacht zelf aan kachelweerstand. Kan dit ? en indien kachelweerstand, waar zit de kachelweestand? Bij de e39 zaten bij de passagierszijde achter het dashboardkastje.
[b]Mededeling: PROBLEMCAR.NL vraagt iedereen die een probleem heeft voorgelegd op het forum ook de oplossing hier weer te vermelden. Degene die helpt om een probleem op te lossen hoort graag hoe het is afgelopen!!! Bij het uitblijven / veelvuldig verzuimen van enig feedback bestaat de mogelijkheid dat u een nieuwe vraag retour krijgt....
Moderator Problemcar[/b]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat ik kan terugvinden aan info zit de regelaar in het dashboard tussen i-Drive scherm en dashboardkastje in. Schijnt een beste k**klus te zijn, maar schijnt bij de E60 ook vaker te gebeurennet als bij de E46 en E39
Ik heb net een bmw specialist gebeld uit otterloo en heeft mij meegedeeld dat het zou moeten liggen aan de motor.
11 jaar
Je moet de hele middenconsole verwijderen, je kunt het I-Drive scherm laten zitten, kachel weerstand zit op de kachelmotor. Ik zou hem eerst laten uitlezen en kijken wat het bedieningspaneel uitstuurt. Als die wel de kachelstanden doorgeeft zou ik het in de weerstand gaan zoeken.
Het is een hoop werk om even de kachel weerstand te controleren.
gr Martin
ik heb nog iets merkwaardigs meegemaakt: De ene keer werkt ie bijna niet. De andere blaast iets meer, maar weer niet volledig. heeft iemand hiermee ervaring ?
11 jaar
vandaag heb ik de auto laten uitlezen hij geeft een foutmelding bij ACU sensor. Deze hebben we gewist en hij komt telkens terug.
Tevens heb ik het volgende gemerkt : als de auto stationair draait en de kachel is aan draait de motor van de auto keurig. Zodra ik de kachel uitzet dan wankelt de motor van de auto.
11 jaar
Het lijkt me niet dat de AUC sensor invloed heeft op de blowermotor, maar als de foutmelding meteen terugkomt zal ie wellicht toch gewoon vervangen moeten worden lijkt me?
Beste Alex
Hij doet nu helemaal niets meer.. hij blowt helemaal niet meer. waarschijnlijk is de motor helemaal dood of de kachelweerstand
11 jaar
beste moderator,
ik heb nog geen oplossing gevonden. ik heb vrijdag as een afspraak met de specialist in Otterloo. Zeer waarschijnlijk is het de motor alleen vrijdag weet ik pas meer
11 jaar
Het is waarschijnlijk ook de motor die dit probleem geeft, meestal is die gewoon versleten waardoor hij zwaarder gaat draaien in de kunststof lagering, als deze warm worden gaat hij nog moeilijker draaien of stopt hij er helemaal mee.
gr Martin
martin, voor de topic starter: slim om meteen die weerstand mee te vervangen? Schijnen ook vaker stuk te gaan en volgens mij moet je htzelfde werk ervoor doen?
Het is verstandig om de kachel weerstand mee te vervangen, ik heb een aantal klanten waarvan de weerstand niet mee is vervangen en die doen het nog steeds voorzover ik weet, maar gezien de hoeveelheid werk zou ik hem niet laten zitten.
gr Martin
Ja hoor probleem opgelost. kachelmotor en weerstand vervangen. hij doet het weer goed. Aleen ik had nog een vraagje. bij de roosters van de middenconsole komt er alleen koude lucht uit. via andere roosters (rooster aan de ruit en rooster voor benen) komt warm lucht uit. ik heb via de scherm een en ander gewijzigd, maar het wijzigt niet.
Wie heeft hier ervaring mee.
11 jaar
zou ff teruggaan naar Otterloo, wellicht hebben ze iets vergeten of niet goed aangesloten.
Wat was nou de echte oorzaak? De motor of de weerstand?
Beste Alex,
Het was de motor. Toen ik de auto gisterenmiddag reed gaf ie nog warmte. het is sinds vanochtend dat ie koud geeft.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar