close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: BMW e46 323CI Trilt soms bij stationair

Brandstof: Benzine, Motorcode: 323ci

Beste Leden,

Ik heb sindskort een probleem met mijn Bmw,
Soms als ik stil sta en hij loopt staionair dan heeft hij de neiging om te gaan trillen.
Zodra ik dan wegrijd dan voel je niks meer en rijd hij perfect maar zodra je weer stationair staat dan begint hij opnieuw.
en als ik dan niet op tijd gas geef of wegrijd dan heeft hij zelfs de neiging om op 5 cilinders te gaan lopen dan moet ik hem even uit en aan zetten,
heb hem uitgelezen en hij geeft aan dat er iets met de injectoren is.
Injectoren zijn vervangen maar nog steeds zelfde fout.
aub help
[url=http://postimg.org/image/q3hoejbi9/][img]http://s8.postimg.org/q3hoejbi9/IMG_4439...[/img][/url]

Geplaatst door

leoncio (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De fout (voor zover dat te zien is op deze slechte foto) is een misfire.
Dat hoeft niet een injector te zijn. Dat kan b.v. een slechte bougie zijn.
Maar ook valse lucht of een verouderde luchtmassa meter zijn niet uit te sluiten.

Lijkt mij dat je beter een professional hier naar laat kijken, voordat je nog meer dure onderdelen onnodig vervangt.

oldford 0
badge

10 jaar

Beste,
Ivm het exact zelfde probleem ben ik ook gaan google en kwam jou bericht tegen.
En heb me dus vandaag aangemeld.
Ben in bezit van een 330ci e46 m54b30 blok en heb exact precies zelfde probleem.
Bij stationair lichte trilling en bij lange stationair stand zelfs trillend optrekt ofwel op 5 cilinders.
Bij mij is bobine en valse lucht gecontroleerd en die zijn volgens specialist allemaal goed boegies nog niet gecontroleerd.
Ik ben rustig aan het kijken voor dit probleem,
Als ik meer weet laat ik je weten
Graag zou ik het ook van jou willen weten zodra je hebt opgelost of enof onnodig hebt vervangen.

Trouwens een update
Bij mij was eerste stand dat ie altijd op 5 cilinder reed.
Oorzaak was 1 bobine
Vervangen en opgelost.
Maar nu dus dit exact als jij.
Bobine en valse lucht nogmaals gecontroleerd en waren goed.
Hoop dat we oplossen.

Gr Seven

AdimTT 0

10 jaar

Hallo AdimTT,

Controleer deze dingen:

1. Vanos

2. nokkenassensor

3. Maak de LMM los en rij ermee kijk wat hij dan doet.

4. Kijk of er een lek is bij Vacuumslangen

5. Kijk of de Carterventilatie ook goed werkt.

Beste bimmer specialist,
Lmm losgekoppeld, geen verschil.
Vacuum slange gecontroleerd.
Carter ventilatie 6maande gelede vervangen met slangen
Deze waren behoorlijk hard en verstopt.
Hoe controleer ik carterventilatie goed werkt ja of nee en zelfse vraag van vanos en nokkenas sensor?

Gr

AdimTT 0

10 jaar

Hoi AdimTT,

Om bij de carterventilatie te komen is moeilijk. Want het zit op een moeilijk plaats en veel dingen moeten eraf. Maar als je dat toch nog wel kunt? dan moet je carterventilatie eruit halen en de membraan met slangen controleren op lekkage of verstopte leidingen. '' is een van de kwalen van E46 ''. Nokkenassensor moet je vervangen en de Krukkenassensor ook. Dat kun je wel uitlaten lezen. Zijn een van de probleem veroorzakers :)

Carterventilatie en all slangen heb ik zelf vervangen half jaar terug.
En laatst gecontroleerd zien er goed uit.
Bij uitlezen krijg ik missfire cilinders.
Dus vervangen van krukas en nokkenas zomaar vervangen lijkt me ni slim?
Ik probeer het juist het oorzaak te vinden ipv zomaar wat kopen en vervangen ;)

AdimTT 0

10 jaar

Hoi AdimTT,

Daarom had ik ook getypt dat het uit te lezen is ipv eerst te kopen :) Laat die twee is controleren oke? laat mij het daarna weten. Wellicht kan ik je verder helpen. Welke cilinder geeft een Missfire aan? allemaal?

Oke thnx
Ik zal nogmaals uitlezen en ik zal je laten weten.
Een maand geleden uitgelezen
Kreeg ik de volgende meldingen:
Grenswaarde brandstofinstelling blok 1
Overslaan cilinder 1
Overslaan cilinder 3
Spanning lamdasonde na kat blok 1
Lamdasonde na kat blok 1 onvoldoende voorverwarming
Brandstofinstelling blok 2 limiet overschreden
Brandstofinstelling blok 1 limiet overschreden
Massaluchtdoorstringssensorcircuit ongeldig signaal
Grenswaarde brandstofinstelling blok 2

Op exacte volgorde :)
Auto rijd gewoon verdrrs goed hoor

Alvast bedankt bimmer

AdimTT 0

10 jaar

Controleer is op een valse lucht. Heb je de slangen echt goed vervangen van carterventilatie? is je auto met een valvetronic?

Ik zal nogmaal goed controleren van de weekend,
Mischien dat de dopje van carterventilatie eruit is gevlogen.
Je hbt slang die naar pijlstok gaan onderste
En 2 slangen aan de zijkant die nasr inlaat gaat en je hent een dunnere gang van carterventilatiea die hoort nergens bij en is afgetapt.
Mischien dat even controleren alsj snap wat ik brdoel.
Valvetronic?

AdimTT 0

10 jaar

Ja precies. Controleer dat zeker. En valvetronic is een kleine motortje dat de klep variatie aanstuurt zodat de motor krachtiger wordt en minder verbruikt en betere prestaties heeft.

AdimTT, je hebt wel meer (en belangrijker) fouten dan alleen missfires.
4 foutmeldingen (2 per bank) op het mengsel en nog een storing van de luchtmassa meter.
Lijkt me dat je daarmee moet beginnen en niet met de bobines.
Er staat niet bij of het mengsel te arm of te rijk is en ook geen nummers bij de fouten.
Maar ik gok op te arm. Uitlezen van de fuel trims geeft antwoord op de vraag of het mengsel te arm of te rijk is.
Valse lucht is een oorzaak maar ook een defecte/verouderde luchtmassa meter of te lage brandstofdruk.

De fouten op de lambdasonde staan hier los van.
Kan bedrading zijn van de verwarming of een losse stekker of een defecte lambda sonde.

Ik zou er niet (te lang) mee doorrijden, anders loop je het risico dat de katalysatoren ook nog kapot gaan.
(Als dat al niet gebeurt is na meer dan een maand).

oldford 0
badge

10 jaar

Foutcodes van grenswaarde blok 1/2 is CA/CB
Brandstofafstelling limitoverschreden geeft code E3/E4 aan.

AdimTT 0

10 jaar

Hoi Oldford,

Ik heb zojuist foutcodes opgeschreven.
Zoals ik eerder ook aangaf.
Mijn monteur specialist en selfs meerdere monteurs gekeken gecontroleerd op alles wat we hierboven hebben benoemd, bobine lambda lmm., geven ook aan van
Zijn allemaal goed, Auto loopt erg goed. Niks van aantrekken.
Ik maakte me eerste stand wel druk dat motorlampje
Buite lichte trilling op stationair is verders goed auto.

AdimTT 0

10 jaar

Tja, niks van aantrekken. Is dat een eufenisme voor: ik weet niet wat het is?
Ik geef dat advies in ieder geval niet. Motor die trilt bij stationair en optrekken lijkt mij niet goed.
De foutcodes komen ook niet voor niets en de motorlamp brandt ook niet voor niets.

Ik zou op zoek gaan naar iemand die er echt verstand van heeft in plaats van al die monteurs en specialisten waar je nu bent geweest.
Misschien moet je eens opzoekn van een paar katalysatoren kosten, wellicht brengt dat je op andere gedachten.

oldford 0
badge

10 jaar

Ik begrijp jou doel
Je probeert je kennis te delen, daarvoor zijn we ook hier. Zeker goed.
Hoe meer symtonen ik deel hoe makkelijker aan een oplossing te komen hier.
Omdat ik zo plotseling aan heb gemeld, forum leed die deze onderrwer heeft geopend, heb ik exact t zelfde probleem.
Ik zal vanaf brgin beginnen..

Auto 3 jaar in bezit.
E46 330ci cabriolet 2001 blok m54 b30
Katalysator ratelde
Na aankoop. Deze bijde vervangen.
2 jaar lang geen probleem aan vanaf motorzijde.
Geen
Geen motormanagent.
Vorig jaar deze tijd:
Auto begon te trille tijdens rijde montormanagement lampje ging brande welop 5cilinders
Carterventilatie en bijbehorende slange compleey vrrnieuwd
Probleem bij eerste keer opgelost.
Lampje ging soms uit soms aan
Na afgelopen zomer ben ik naar buitenland op vakantie geweest
4 weken lang alles goed
Terug weg na 1500 km constant ofwel binnen een dag
Tijdens een uur pauze stilgestaan
Ik start en auto begin op 5cilinders alweer :)
Na ong 8 maanden.
Dus me5 cilinders nog 2000km gereden.
Heb ik hier in nederland thuis eerst op valse lucht
Carterventilatie
Gasklephuis
Disaklep
1voor1 gecontroleerd.
Niks gevonden
Daarna de bobine
En ja, cilinder 1 bobine zagj goed aan buitenkant aan rubbrr brandvlek. De drade aan binne zagje
Vrrvangen en auto liep weer zoals het hoort
Lekker.

Maar daarna heel soms
Soms ook echt dagen niet zoals nu.
Stationair heel ligjes schud
En dat ie weer als s 5 cilinders is 1 keer inde maand
Dan alsje lang stil stat mischien.
Management lampje gaat soms uit soms aan
Vaker aan.
Alle bobines gecontroleerd
Zijn nog nieuw.
Lamdasondes
Vaneen exact selfse uitvoeringauto
Geld ook voor de lmm.
Maandlang zo ingereden
Geen resultaat mijne frends.

Oja
Laatst motorflush gedaan
Sinds dien lijkt wel veeel minder trilling dan eerst.
Mischien pysgich ma wie weet vond nodig bij te schrijven.

Gr Seven is me naam

AdimTT 0

10 jaar

Correctie:
Lampje soms aan soms uit is na vakantie dus afgelopen zomer.
Dus na carterventilatie vv ging motorlampjecook uit.

Auto bij 140000 op de teller gekocht.
Nu 221000 op de teller

AdimTT 0

10 jaar

En ja
Het is idd iets aan dw hand wat niet klopt
Daarom motorrlampje en daarom bennikook hier
Ik zeg ook niet dat het niet niks is.

AdimTT 0

10 jaar

Beste Leden na een tijdje kloten zit ik ook nog steeds met het zelfde probleem.
Heb hem even uit laten lezen.
Wie kan mij vertellen wat hier staat?

[url=http://postimg.org/image/d2l5z4waj/][img]http://s9.postimg.org/d2l5z4waj/foutmeld...[/img][/url]

leoncio 0

10 jaar

Heren, graag weer aandacht voor het probleem van leoncino (leo) want dit is tenslotte zijn topic.
AdimTT nam het zonder blikken of blozen over en eist nu alle aandacht op....

Niet zoals het hoort.

Moderator Problemcar

Hans4040 1285
badge vip badge

10 jaar

Beste,
Omdat wij de zelfde probleem hebben en hij eerder topic aanheeft gemaakt
Vond ik onnodig nogmaals een topic te openen,
En ik deel wat ik allemaal hebt gedaan dat hij geen onnodige kosten moet gaan maken.
We proberen hier een oplossing te vinden. Daarom dat ik zo uitgebreid mijn verhaal deel en geen reactie van Leoncino krijg.
Als je denkt dat het niet de bedoeling is, einde verhaal voor mij.

Gr

AdimTT 0

10 jaar

Dit soort problemen worden bijna altijd veroorzaakt door valse lucht, en als je niet wet wat en hoe je dit moet controleren kun je dit niet goed oplossen, carterventilatie is de eerste verdachte en buiten het controleren van de leidingen ervan kun je er verder niets aan ziten, het membraam in de carterventilatie kan ook lek zijn en daar kom je behalve door het onderdeel te slopen niet zomaar achter. slangen tussen de lmm en inlaatspruitstuk zijn ook vaak lek, en ook een klein lek kan dit veroorzaken.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

10 jaar

hoi Leoncio, en leden

is ondertussen je probleem opgelost?

wat mij opviel mannen, ik heb dus een uitleesapparaat van elm 327
ben gaan rijden zonder Luchtmassameter, dus stekker hiervan losgekoppelt en alles gereset.
resultaat? auto loopt zoals het moet, al 3 weken lang. enigste wat hij nog blijf doen is bij koude motor als sdi rijden.
na warm rijden een keer uit aan, loopt zoals het echt moet.
raar he? ondertussen controleren op foutcodes. en geeft luchtmassameter aan p0102 mass or volume air flow circuit low input.
motor lampje brand al weken niet meer. en geen misfires bij diagnose test.

is het nu zeker deze symtoon dat het aan lmm ligt?

hoor het graag mannen
gr

AdimTT 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.