Hallo mensen,
Ik heb sinds vandaag het probleem dat ik om de 3 seconden een bonk voel en hoor via het stuur. Ik dacht zelf meteen aan een motorsteun omdat ik het alleen merkte als ik stil stond en de auto stationair draaide. Want als ik gas geef of aan het rijden ben dan is het gebonk weg. Omdat ik verhalen had gehoord van mensen die hun auto hadden afgeschreven nadat ze niet meer konden sturen omdat een motorsteun was gesneuveld wou ik ze meteen controleren!
Ik had op Autoweek gelezen dat ze bij de apk de motorsteunen testen door met een krik en een stuk hout ertussen de motor via de carter op te tillen. Maar toen ik dat zelf ook probeerde ging het bijna goed, maar ik ben bang dat ik te enthousiast werd met de krik want even later knapte mijn motorsteun door midden en lag mijn motor zowat uit de motorruimte? Zwaar irritant maar nu is de motorsteun zeker weten stuk. Ligt dat nou aan mij of aan de motorsteun want wat is nou de juiste manier om een motorsteun te testen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=rover200vi]Ligt dat nou aan mij of aan de motorsteun[/quote]
Een motorsteun is gemaakt om de motor op te zetten....niet om uit elkaar te trekken.
ligt aan jou dus...
[quote=rover200vi]Ik had op Autoweek gelezen dat ze bij de apk de motorsteunen testen door met een krik en een stuk hout ertussen de motor via de carter op te tillen[/quote]
Dit is niet de juiste methode (staat ook nergens in het APK boek dat op deze manier een motorsteun getest moet worden)
Je was dus afgestemd op een verkeerde zender.....
Gr. paul
Maar hoe moet het wel volgens de APK normen?
10 jaar
Dat staat er niet bij in de regelgeving. Dat mag iedere keurmeester zelf bepalen.
Dus je mag er gewoon even naar kijken of er scheurtjes in zitten met een zaklamp ofzo en dan is het goed?
10 jaar
Artikel 5.2.13 motorsteunen
1. De motorsteunen van personenautos moeten deugdelijk aan het chassis dan wel de carrosserie alsmede aan de motor zijn bevestigd. Indien de
motor en de versnellingsbak zijn samengebouwd, dan worden de steunen van de versnellingsbak mede als motorsteunen beschouwd. Indien er sprake is
van corrosie is het bepaalde in Aanvullende permanente eisen, hoofdstuk 1, titel 2, afdelingen 1, 2 en 3, van toepassing.
2. De motorsteunen mogen niet in ernstige mate zijn beschadigd, de rubbers mogen niet zijn doorgescheurd en de vulcanisatie mag niet geheel
zijn losgeraakt.
Wijze van keuren:
Lid 1 en 2: visuele controle, terwijl de personenauto zich boven een inspectieput of op een hefinrichting bevindt.
Oké dankjewel ik denk dat dat dan de oplossing is...
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar