goedse avond
ik heb een probleem
mijn koppeling komt niet meer omhoog als ik hem intrap
weet iemand miss waar dat aan kan liggen mvg mvrhijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waarschijnlijk lekt hij rem vloeistof bij de koppeling cilinder en heb je geen rem vloeistof meer in je koppelingvleoistof potje
of je druk lager door de frikcieplaat getrapt
kijk eerst maar na de rem vloeistof in het potje van de koppeling
gr andre
99% een defecte koppelingscilinder bij de bak.
Je komt er van onder goed bij en is zo verwisseld.
Wel moet er voldoende remvloeistof in zitten zoals al gezegd is geworden, maar dat spreekt voor zich.
Gr Stefan
14 jaar
hoi ik heb alles na gekeken maart geen van allen is het
kan het niet iest anders zijn
heb je nog andere cillinders dan
mvg mvanrhijn
14 jaar
Heb je de cilinder die in de versnellingsbak zit ook eruit gehad? Anders kun je het vaak namelijk niet zien.
gr Martin
En hoe heb je dat gecontroleerd ?
Ook al zou je nergens een lek of olie zien, toch kan hij kapot zijn, en 9 van de 10 keer de cilinder op de bak..
Ik ga voor de aarbeienvlaai..
Gr Stefan
14 jaar
ik heb hem gecontroleert door er een andere in te zetten maar dat wou ook niet helpen
mvg mvanrhijn
14 jaar
Marinus hoe ging de bediening voor dat het fout ging? Zwaar of sponsig. De koppelingvork kan ook gebroken zijn. T is even werk maar zo'n bak ligt zo op de grond of baksteun. Sluit eerst de werking van de bediening als oorzaak uit. Groetjes.
hij reageerde eerst goed
maar dat was vooor dat ik er een andere motor er in plaatste
er zit dus een andere motor in
heb ik eerst niet vermeld sorry
mvg mvanrhijn
14 jaar
Hmm..
Kan dat wel verklaren, er blijven dan 3 dingen over :
* Koppelings of hulp cilinder defect
* Niet of niet goed ontlucht
* Koppeling defect
Heb je bij het vervangen van de motor de koppelingscilinder alleen van de bak af geschroeft of heb je de leiding los gemaakt ?
Gr Stefan
14 jaar
Er zijn ook verschillende Druklagers in gebruik , misschien zit dit lager tussen de vingers van de diafragmaveer. We horen wel hoe het af loopt. Succes.
Controleer maar eens of de vork die van de cilinder via het druk lager naar de andere kant van de bak gaat. Kan heel goed dat ie er naast ligt na het vervangen van de motor. Dan krijg je hetzelfde.
gr Martin
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar