Hallo,
Ik heb me net ingeschreven hier op problemcar om hulp.
Op 5 januari 2009 beschreef ENGELEN een zelfde probleem.
Onze X5 start soms wel en soms niet. En dan bedoel ik met starten alles gaat aan wanneer je het contact rond draait behalve de startmotor. Die blijft dood. Net alsof de automaat niet in de P staat.
Auto heeft het altijd goed gedaan maar ineens komt dit probleem.
De BMW garage heeft eerst de startmotor vervangen.
- na 4 dagen stond hij er weer want het probleem was nog niet verholpen
De BMW garage heeft nu een start moduul vervangen
- na 4 dagen stond hij weer bij de garage met het zelfde probleem
De BMW garage heeft de accu vervangen
- na 4 dagen stond hij weer bij de garage met het zelfde probleem
En ja helaas nu heeft de ANWB de auto naar de BMW garage gesleept. En het probleem lijkt onvindbaar omdat hij nu bij de garage wel weer start.
Maar ik lees dus van meneer ENGELEN dat hij uiteindelijk geholpen is door dat er een kabelbreuk is gevonden. Dat lijkt eigenlijk ook het meest logisch omdat wanneer de auto stil staat bij de BMW garage de kabel toevallig goed zit en hij steeds WEL wil starten. Ga je er echter echter een paar dagen mee rijden dan beweegt alles weer en komt dit probleem weer opduiken waardoor het toch echt op een kabelbreuk lijkt.
Wie oh wie en misschien wil ENGELEN nog wel reageren heeft er enig idee waar de kabelbreuk zou kunnen zitten?
Gr. Yuri
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is het een automaat?
Dan kan het probleem in de bakschakelaar zitten (alleen starten met auto in P)...
schakelaar slecht/slecht contact of inderdaad een kabelbreuk.
mvg,
Hans
Ja het is een automaat.
Heb meteen de info weer naar de garage door gespeeld.
Heb net einde van de dag bericht gekregen dat nu het contactslot vervangen gaat worden... Zal mij benieuwen.
12 jaar
Met het contactslot zullen ze wel het electrische schakel gedeelte bedoelen van het slot, als het hier aan ligt moet het wel duidelijk zichtbaar zijn, ik heb het wel eens meegemaakt dat het gat waar de pen (draaiend gedeelte van de cilinder) in valt iets uitgesleten was waardoor hij niet altijd even goed in de juiste positie gedraaid kan worden, dit komt echt praktisch alleen voor bij auto's met een behoorlijk hoge kilometerstand.
gr Martin
Kreeg te horen dat bij het meten er te weinig spanning door het slot liep. Zou 12V moeten zijn en dat viel af en toe terug naar 6V waardoor de start sequence niet meer voltooid kan worden...
De auto heeft overigens net 200000 gelopen. Wij rijden er eigenlijk relatief weinig mee waardoor er meer contactslot bewegingen worden gemaakt dan bij iemand die wel lange km maakt.
Bedankt iig.
12 jaar
Hoe zit dat nu met al die onderdelen die vervangen zijn en die misschien niet het probleem waren?.
Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje lukraak onderdelen vervangen door zo'n garage.
Dat zullen geen goedkope rekeningen zijn geweest.
Of gaan ze die onderdelen terug plaatsen?.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW X5 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar