De auto stopt als er nog ca 20 Ltr in is dus tank nu als de dagteller op ca 400 staat.
Alles is gecontroleerd in de tank pompje werkt en geeft opbrengst de 2 niveau schakelaars werken ook dit is gemeten,dit probleem heb ik al maanden en de garage kan er niet achter komen eerst moet ik alles nieuw kopen,terwijl ze zeggen dat alles afzonderlijk goed werkt.
Weet iemand wat het kan zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
een slang in de tank los? hebben ze beide Tankdeksels onder de achterbank gedemonteerd, en gekeken of enkel maar gemeten?
Erg snel Jan ze hebben de pomp eruit gehaald en getest de vlotters hebben ze met een multimeter getest.
Beide deksels zijn eraf gehaald maar of er naar een slang gekeken is weet ik niet dat ga ik zelf doen.
Bedankt voor je idee als het zo is laat ik het je horen.
10 jaar
Pomp in de tank is waarschijnlijk niet goed genoeg meer waardoor de laatste 20 liter niet uit de andere tank helft gepompt kan worden.
gr Martin
De garage heeft hem getest en goed bevonden?? zal ze nogmaals vragen als de tank open is voor de slang controle hij is eruit geweest en is getest in een bakje met diesel dus zonder tegendruk
10 jaar
Hij moet een bepaalde druk en een bepaalde hoeveelheid kunnen leveren, als de pomp verslijt kan hij beide niet goed genoeg meer doen en zal de motor uitvallen als er te weinig brandstof in de tank zit, je zult ook zien dat als de motor uitvalt de ene tankhelft leeg is en de andere nog vol.
gr Martin
Sorry dat ik nog niet gereageerd heb,de auto rijdt prima alleen ik moet tanken voordat ik op het minimum zit van ca 20 dus niet direct heel urgent.
Heb de bevindingen aan de garage doorgegeven die zet hem dan aan de computer dan kunnen ze de druk meten en weten ze de toestand van de pomp, heb je druk dan zijn de leidingen in de tank ook goed .klinkt logisch. hou jullie op de hoogte.
10 jaar
Nee als de drukken voldoende zijn dan kan het zijn dat de slangen in de tank los zitten/kapot zijn. Als er niet voldoende druk is dan is waarschijnlijk de opvoer pomp kapot.
gr Martin
inderdaad martin
heb dit probleem vaker verholpen door de opvoerpomp inde tank te vervangen
9 van de tien keer is dit het probleem, de druk op de pomp die aan de motor zit, is alleen een probleem als deze vuile contacten heeft of lekkage heeft
gr paulo
10 jaar
Gisteravond stond ik weer stil maar nu was de tank half vol dus veel meer dan de ca 20 Ltr ,heb toen 5 Ltr bijgevuld en kon weer naar huis rijden,vanmorgen moeizaam starten ging wel.
Heb de beide tanken los gehaald het peil is nagenoeg gelijk?
Ga nu proberen uit te vinden of de verbindingen in de tank goed zijn,indien zo dan moet het de pomp in de tank zijn begrijp ik van Martin
Maar nu schrijft Paulo dat er ook een pomp aan de motor zit, wel zit er een onder de auto ter hoogte van mijn stoel deze is wel erg warm vind ik maar aan de motor??
10 jaar
Slangen in de tank zijn zo te zien goed
10 jaar
[quote=Poespoes]Maar nu schrijft Paulo dat er ook een pomp aan de motor zit, wel zit er een onder de auto ter hoogte van mijn stoel deze is wel erg warm vind ik maar aan de motor??[/quote]
Die pomp zit hier
http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-Se...
Maar gezien de storing zal er een nieuwe tankpomp in moeten. Als je niet zeker bent kan je hem er uithalen en op de werkbank testen. De minimale opvoerdruk en de pomphoeveelheid per minuut staan in de BMW E39 Bentley service manual (hint: kan je gratis downloaden als .pdf file)
Iedereen bedankt er is een pompje besteld en die word er als het goed is vrijdag ingezet en dan maar eens kijken of die het is.
De pers van de pomp konden ze gewoon met de vinger dicht houden terwijl hij volop, zonder hand op de pers, brandstof gaf.
Zal een mailtje sturen als het daadwerkelijk verholpen is, maar dat is dan na vrijdag een kleine 900 km later.
Ga nu opzoek waarom ik hem met de hand op slot moet doen en niet met de sleutel denk zelf aan een batterijtje maar krijg de sleutel niet open met een schroevendraaier maar daar zal hier op de site wel wat over in staan
10 jaar
Met de nieuwe pomp doet hij het voorlopig weer prima, kan nu weer doorrijden tot het alarm van lege tank lampje gaat branden, voor de nieuwe pomp erin ging is er nog gekeken het verschil met de oude visueel gaven ze beiden het zelfde dus zal het aan de druk die ze leverden hebben gelegen.
Nogmaals iedereen bedankt.
10 jaar
Heb verschillende keren de tank verder tot het alarm leeg gereden en geen problemen meer, dus het was de pomp hoewel die voor het oog het nog goed deed.
iedereen bedankt.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar