BMW E46 318i: Centreren van een SAC koppeling

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: M43 318i

Beste leden van problemcar,

Na aanleiding van mijn probleem (bonken bij schakelen) heb ik binnenkort een leuke projectje namelijk mijn koppeling vervangen.
Nadat een member Edwin1970 met succes van zijn gebonk af is doormiddel van zijn vliegwiel te vervangen wil ik dat ook gaan doen omdat, ik kamp met dit probleem al 3 jaar en BMW kan blijkbaar niks voor ons betekenen. Vandaag heb ik bij de dealer een SAC koppeling gekocht en het viel me op dat het drukgroep gelockt zit met een mechanisme. In de handleiding van Sachs stond erin dat ik het mechanisme niet eraf gehaald mag worden tot dat het gemonteerd is. Nu vroeg ik me af hoe wil je dan gaan centreren je koppeling als dat dit op je drukgroep zit?.. heeft iemand hiermee ervaring?

Met vriendelijke groeten,

Vegito

Hier een afbeelding van hoe de drukgroep eruit ziet.


http://www.rogueengineering.com/Merchant...

vegito

Geplaatst door vegito (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

wat je eventueel kan doen is een staafje wat precies in het toplager past(ik geloof 15mm) en dan ter hoogte waar de plaat over dat asje komt te liggen net zolang met tape omwikkelen dat de plaat er losvast omheen gaat en dat staafje niet langer maken dan dat dat net buiten de plaat komt dan alles monteren en dat staafje eruit pakken

svaleras (100), 15 jaar geleden

idd met een soort van staafje, zo doe ik het ook bij menig auto

vegito (0), 15 jaar geleden

Oke.. dat is wel heel goed idee.. ik heb via TIS gezien hoe het eigenlijk eruit ziet en het gereedschap zelf is niet erg groot.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.