close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: "Knokken" bij het rechtervoorwiel en trilling in het stuur

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

Hallo,

Ik ben in het bezit van een BMW 3-serie compact 318 ti bouwjaar 1995. Sinds een week hoor ik een "knok" bij het rechtervoorwiel. Dit geluid hoor ik als ik over een oneffenheid op de weg rijd en als ik het stuur draai.
Sinds een dag of twee begint het stuur en auto heftig te trillen bij een snelheid vanaf 60 km. Hij doet het niet altijd, dat trillen bedoel ik. Ik heb het idee dat als ik wat afrem het trillen dan stopt. Kan iemand mij helpen met dit probleem? Ik ben een vrouwspersoon, ik hoop dat ik mijn probleem een beetje goed omschreven heb.

Alvast bedankt, groetjes

Lia Benjamins

Geplaatst door

bmw1958 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zit te denken aan de stabilisator stang

Misschien zijn er twee achterliggende oorzaken:
'Knok':
- Versleten fusee-kogel of kogelscharnier aan anti-rol bar (= stabilisator-stang) -> Wat is de km-stand?
- Bouten van fixatie van anti-rol bar aan voorframe los.

Trilling:
- Kromme remschijf -> Bij lage snelheid geen schaaf-geluiden merkbaar?
- Hangende remzuiger -> Verdacht wiel opkrikken en na remmen controleren of het makkelijk met de hand rond te draaien is.
Het beschreven positief effect van rem bedienen is hiermee echter in tegenspraak.
- Bouten van fixatie van anti-rol bar aan voorframe los.


Meer info in de archieven door zoeken op 'remmen & trillen'.

Mogelijk dat je een defecte lager hebt van je demper (zit er boven). Dit verklaart de knok bij draaien van het stuur. Het trillen van je stuur zit hem in of je draagarm (versleten fuseekogel(s)), of je draagarmrubber of je schokdemper. Ikzelf heb dezelfde problemen gehad. Na vervanging draagarmrubber en draagarm bleef het probleem bestaan. Toen ik de demper demonteerde constateerde ik dat deze de geest gegeven had (bij 240000 km). Tip: check het werken van je demper: als je auto deinst bij een flinke drempel (>1 keer omhoog komen en echt diep doorzakt) dan is je demper stuk.

Succes!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.