BMW 5-Serie: cilinderkoppakking

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Hallo,,,

Kan iemand mij de procedure doorsturen voor het vervangen van een cilinderkoppakking , het lijkt me een hele klus?

krinkel

Geplaatst door krinkel (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

nonkelpater (0), 14 jaar geleden

Hiervoor is een degelijke kennis van automechanica een absolute vereiste, eveneens moet je beschikken over speciaal gereedschap zoals een momentsleutel om de cilinderkop met de juiste kracht te monteren, dit gebeurt trouwens in verschillende fasen en volgens een bepaalde volgorde. De distributie mag niet verdraaid worden, dit kan kapotte ventielen als gevolg hebben en dan zit je nog veel dieper in de miserie. Bovendien is het raadzaam om de cilinderkop te laten vlakken in een gespecialliseerd bedrijf. Ik raad je dan ook af om dit zelf te proberen als je het nog nooit gedaan hebt. Kijk ook eens naar dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=BtBorwRr6...
Hopelijk zie je er dan van af om het zelf te proberen. Trouwens, ik weet niet hoeveel je van automechanica kent, maar de manier waarop je de vraag stelt doet me besluiten dat je toch beter naar de garage gaat, ondanks de kostprijs, sorry.

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

Vanos moet er ook weer op tijd op en als je daar geen ervaring mee hebt zou ik er niet aan beginnen.

gr Martin

Freude_am_Fahren (0), 14 jaar geleden

Vervanging van de koppakking is goed te doen, als je een TIS (Technisches Informations System = BMW Onderhoudshandleiding op CD-rom) als leidraad bij de hand hebt. Het is inderdaad wel een hele klus.
Dat alles goed op tijd gezet dient te worden spreekt voor zich.
Of een cylinderkop gevlakt moet worden hangt af van de hoeveelheid 'pitting' die aanwezig is op het pas-vlak.
Als die pitting er niet of slecht zeer weinig is (evt. op te vullen met JBWeld) voldoen kunststof pannensponsjes (geen staalwol !) prima om het pasvlak schoon te poetsen. Alles goed schoonmaken en koelkanalen afdichten met proppen papier is belangrijk.
Het is het uurtarief van de meeste garages dat een voldoende rechtvaardiging vormt om de kop maar te laten vlakken ....

Als de kop eraf ligt is het verstandig om ook nieuwe klepsteelrubbers te plaatsen en te controleren of kleppen nog mooi aanliggen op hun klepzittingen. Licht inschuren met slijppasta + klephouder (zuignap + stokje) handmatig ronddraaien (minder gevaar van te ver afslijpen dan bij machinaal werken), als dat niet het geval is.

krinkel (0), 13 jaar geleden

Hebben er een okkasie motor ingelegd van een 320
ging prima , enkel het carter was niet hetzelfde , deze hebben we overgebouwd

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.