Hallo,
Mijn 318IS heeft een vééél te hoge CO uitstoot. Hij meet iets van 8% CO (ipv 0,3%). Dit zowel op stationair als op 2500 toeren.
Waar dit volgens mij aan ligt:
slechte verbranding van benzine (hij krijgt teveel benzine).
Waarom denk ik dat?
- uitlaat ziet zwart vanbinnen (onverbrande benzine)
- bougies zien zwart
- bij het volledig indrukken van de gaspedaal komt hij in schokken vooruit (ligt aan LMM).
- verbruik is 1 op 7 bij normaal verbruik (zou iets van 1 op 12 moeten halen)
- 8% CO
Vandaag heb ik LMM nagekeken en vervangen met een andere. Bij de oude kon jij zien dat de voelsensor helemaal zwart zag. De bougies bekeken, deze zagen ook zwart. Met die andere LMM ging hij nauwelijks meer in schokken. nog een héél klein beetje maar een slang zat ook niet 100% goed dus hij zal ergens valse lucht hebben gepakt.
Ik heb vandaag nog niet de CO kunnen uitmeten maar het lijkt mij opzich sterk dat dit alles oplost.
Bougies kan ik eigenlijk pas vervangen als ik zeker weet dat hij nu niet teveel benzine krijgt anders zien ze in no time weer helemaal zwart.
Iemand een gedacht waaraan dit allemaal kan liggen?
Lambdasonde ga ik een dezer dagen nakijken maar volgens mij is die OK.
Als ik de benzine luchtdruk eraf trek (dat klein slangetje) was de uitstoot zo'n 2% minder dan derop. Dit duidt toch ook op teveel benzine?
Hij geeft wel geen zwarte rook uit de uitlaat, enkel ziet die uitlaat binnenin erg zwart en als je met je vinger voelt dan is het onverbrande benzine.
Wie heeft ideeen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vervang je LAMBDASONDE maar en je zult versteld staan wat de testkast dan aangeeft..;-)
dat je uitlaat zwart ziet van binnen is niet meer dan normaal!heb je al eens een auto gezien die dat niet heeft ?
dat je bougie's zwart zijn duid inderdaad op een niet 'goede' verbranding door eventueel een teveel aan benzine!
dat de LMM 'zwart' zag kan komen door bv troep van de luchtfilter,of olie-aan-koeksel,wat je ook wel eens ziet in het gasklephuis.je kan er hoogstens eens wat remreiniger inspuiten voor het 'schoon' te maken,voor de rest niet teveel aan doen,want ze zijn best gevoelig ( gevoeliger dan een vrouw! )
ik zou niet dingen zomaar onnodig gaan verwisselen/vervangen,laat hem eerst eens uitlezen en zie wat er tevoorschijn komt,
anders bij het begin beginnen,geen valse lucht,slangen ók en controleren,brandstofdruk meten,sensoren e.d. gaan testen : Meten = Weten.
succes en ben benieuwd!
Stefan
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar