Hallo
mijn motorm. gaat branden van mijn BMW 318 2.0 E91 en de code p1100 en p1101 komt steeds terug heb het idee (maar weet het niet 100%)dat dit op lpg gebeurd en niet op benzine op internet kom ij bij deze codes tegen >lambdasensor maar op een andere site weer iets met de MAF sensor
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
P1xxx codes zijn verschillend per fabrikant en soms zelfs per motor-type (benzine/diesel) en heel soms zelfs per motor, vandaar dat je verschillende dingen vindt. Van BMW staat er weinig op het internet.
Dit is wat ik heb:
P1100 O2 Sensor Circuit Slow Response after Coast Down Fuel Cut-Off (Bank 1 Sensor 1) (S62: Air Mass Flow Sensor High Input)
P1101 O2 Sensor Circuit Slow Response after Coast Down Fuel Cut-Off (Bank 2 Sensor 1)
Zou kunnen dat er een probleem is met het uitschakelen van de brandstof bij gas los indien er op LPG gereden wordt.
Ofwel de brandstofafsluiting gaat niet goed (b.v. lekkende injector) of na het wederom inschakelen is het mengsel even te arm.
Geen garantie dat dit de goede teksten zijn. Bij een S62 motor (M5) is P1100 geen Lambda-sensor fout maar een luchtmassa fout.
Wil je zekerheid dat moet er BMW-specifiek uitgelezen worden.
Heb 2 dagen op benzine gereden en ook nu komen de codes erin dus niet zoals ik dacht alleen op lpg maar ook dus op benzine...
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar