BMW 3-Serie: compresie druk cil.

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 325 m50

weet iemand de comprecie druk van de cilinder
zo dat ik ze na kan meten

groetjes leon

pietje frietje

Geplaatst door pietje frietje (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

stefan84 (0), 13 jaar geleden

11 bar moet je ongeveer wel meten, een afwijking van 10% is geen probleem..

Waarom ga je dit meten, wat is precies het probleem met de auto ?

Gr Stefan

pietje frietje (0), 13 jaar geleden

om ff na te kijken als ik er nieuwe in doe heb ik wat mee te vergelijken

ik haal binnen kort de motor er onder uit en doe andere zuigers er in.
H-D zuigers of oginele afdraaien en op gewicht balanseren
en de rest ook aan passen
dan kan ie makelijk 9.500 toeren draaien

met de H-D zuigers krijg ik meer comp.

en THX voor de info
De Groeten,Leon

Ralf_Jensen (0) PRO, 13 jaar geleden

Dit wordt nog wel vervolgd...............

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

....inderdaad..... waar begin je aan...

stefan84 (0), 13 jaar geleden

9500 toeren ?

Bespaar je inderdaad de moeite, wat wil je daarmee bereiken ?

Als je de motor uit elkaar haalt, monteer dan gelijk een turbo, daar krijg je een boel meer vermogen van..

Een setje goede zuigers betaal je ook al 1200 euro voor, en dan over de rest nog maar niet te spreken, verhalen op internet stellen 'niks voor'

Je komt nog wel een hoop meer aan het aanpassen..

Zou toch nog eens 2x nadenken voor je zoiets doet..

Heb zelf ook veel geexperimenteerd met die motoren, vaak bracht het een hoop ellende met zich mee ( ook achteraf ) en koste handen vol geld, nu ga je vanalles doen, is er ook maar iets verkeerd of klopt er iets niet met de software / mapping, dan brand je binnen een paar seconden een gat in de zuiger, verbranden de kleppen, scheurt de kop, komt je een drijfstang door het onderblok naar buiten en ga zo door, rij nu met een turbo en ben wel tevreden met 350 Pk, ook met een 2,5L 24V M50B25, geen M3 die een kans maakt..

Gr Stefan

rickgilze (0), 13 jaar geleden

is een E36 niet digitaal 'begrenst' op 7000RPM??

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

9.500 toeren, lol die kleppen blijven gewoon zweven bij zulke toerentallen.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Om precies te zijn op 6500 als ik me niet vergis, het einde van het rode gedeelte is 7000 rpm :)

rickgilze (0), 13 jaar geleden

ohw ja klopt, als je in zn vrij hgas geeft dan 'stuitert' ie bij 6500 toeren, klopt inderdaad, mijn fout;)

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Berg af haalt hij de 8000 ook wel als het echt moet :D

rickgilze (0), 13 jaar geleden

hmmmmmmmm, lijkt me niet, de DME moet dan toch ingrijpen door met luchtinlaat/injectie/ontsteking te spelen....?

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Haha grapje Rick..

Met originele software doet hij niet meer dan 6500 toeren, maar daar heb je toch niks aan om zo ver door te jengelen, max koppel ben je dan al voorbij..

rickgilze (0), 13 jaar geleden

zou dan teoretisch de vanos dan niet de gevraagde vermogen kunnen leveren...?

pietje frietje (0), 13 jaar geleden

een kamaraat van mij doet racen in de sport en de super sport samen met met zijn zoon mapping geen probleem chipy kopen kost maar 35.- eurie los programa hebbe we er voor om mee in te programeren wat jullie allemaal een Alpha N Chip noemen fluitje van een cent alles ver valt lmm lmba en all die onzin
maar ik ga voor het geluidt van het janken van die 6 cil met 9500 toeren kan geen turbo tegen op

ff een vraagje aan jouw stefan past de onder block van een 323 op de m50 boven block
die 323 is van alu. toch

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Pietje..

Ik rij zelf met een Turbo, op 0,7 Bar en geen M3 E36 en E46 die je bij houd, ik denk dat als je dit doet, je meer vermogen eruit haalt, dan 9500 toeren ermee te draaien..Als je eraan begint kost het ook flink geld, het ene wil je en het andere moet je, het einde is vaak zoek in deze 'hobby' maar ieder zijn eigen smaak en keuze natuurlijk..

Heb er zelf een KMS onder zitten, motor loopt zonder LMM en zonder stappenmotor, wel met een breedband lambda..Stationair loopt hij rond de 1100 toeren, en geregeld via de gaskleppositie sensor, en mede door een bewerkte / geflowde kop.

Ik zou wel het 2 massa vliegwiel erop laten zitten, heb zelf een Sachs koppeling met sinterplaat gemonteerd i.c.m. een vast vliegwiel, dit is alles behalve prettig, zeker met optrekken..

De 325 heeft ook een alu kop, wat wel vaak gedaan word is het inlaatspruitstuk van een 325 op een 323 of 328 monteren, deze is een stuk groter dan standaard op de 323 / 328i..

pietje frietje (0), 13 jaar geleden

ik zal er top maar rond de 280pk uit halen ik wil hem gewoon laten janken en ik denk dat ik er meschien in de sport classe mee ga racen dan is de motor all race klaar
een turbo is zeker leuk op een recht stuk ik will er mee de baan op ik ben aan denken zal ik er nog een tijd in rijden en af en toe op de baan ik heb nog m3 leder bekleding liggen en op spuiten of ik haal een ander er bij en bouw er een kooi in maar ja maar dan heb ik allen lol op de baan

ik ga er binnen kort aan beginnen ff wachten op de new loods

meschien een turbo is toch vet
thx voor de info

laterzzzz

gr.leon

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Altijd leuk Leon om zoiets te bouwen..

Mocht je wat nieuws hebben, laat het maar even horen..

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.