Goedenmorgen.
Komt de genoemde BMW, lopend op drie van de zes cilinders binnen.
Aan het rempedaal was te voelen dat er weinig vacuum was.De vacuumleidingen en inlaatspruitstuk gecontroleerd. Allemaal goed.
Bij compressiemeting bleken de cilinders 4, 5 en 6 geen compressie te hebben.Wel vreemd. Bij twee cilinders compressie weg,da's pech en dat begrijp ik. Maar drie op een rij? De storing zou in eens opgetreden zijn. Nokkenassen bekeken. Niets aan te zien.
De kop eraf.Pakking okay. Kleppen okay. Voor zover te zien,de zuigers okay. De kop moet nog wel afgeperst worden. Wie kent dit verschijnsel??
Bij voorbaat dank voor uw antwoord en groeten,
Ad.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ook een keer meegemaakt... andere olie erin gedaan ...hydrostoter probleem, schijnt vaker voor te komen.
Maarten, doe je er dan dunnere of juist dikkere olie in? Ik heb hetzelfde probleem met een Opel Kadett, de kleppen blijven soms open staan door de hydrauluische klepstoters.
20 jaar
Dunnere olie in gedaan...okk even dealer opgebeld welke presies.
succes en laat me weten of het werkt
Bleek dat bij de compressieweg BMW de hydraulische stoters defect waren.Daardoor bleven de kleppen half hangen die op zich weer in orde gemaakt moesten worden. Kop zo krom als een banaan. Oorzaak: Ernstige vervuiling van het olie-traject! Mogelijk nooit ververst en alleen bijgevuld. Want het
filter zat vol met drab en de olie was stroop. Kijk uit met het olie-soort en laat de klant eerder te vroeg dan te laat verversen.
Het komt allemaal zeer nauw, anders kans op zware (dure) motorschade!!!
Groeten, Ad
....
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar