Ik heb sinds enige tijd een bmw 525 TDS .Deze start sind enige tijd slecht en ik heb de gloeibougies na laten kijken c.q. laten vervangen .Probleem in eerste instantie opgelost .Nu rijdt de auto bij 70 a 80 kilometer niet constant hij stottert zeg maar.
En hij begint ook weer onregelmatig te starten .De ene keer snel , de andere keer duurt het lang voordat hij aanslaat .Nu heb ik em na laten kijken door een revisie bedrijf die na uitlezing van de computer bij lopende moter , tot de conclusie komt dat het de brandstofpomp is .Dit wordt een dure grap ik hoorde bedragen vanaf 1000 euro .Wie weet een oplossing of weet een betaalbaarder alternatief .Sloop/ruil schijnt geen optie te zijn want dan zit je met het pompnummer ?Ik hoor graag van jullie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
pompnummer? hoe bedoel je? is dit nummer dan zo belangrijk, je wilt tenslotte dat je auto normaal rijdt, zonder stotteren, wat maakt zo'n nummer nou uit!
p.s. brandstoffilter wel is vervangen...?
Het schijnt dat verschillende types onderling verschillende brandstofpompen hebben .misschien dat een professional er meer vanaf weet en vooral wie dit probleem kan oplossen
20 jaar
Pompnummer is wel degelijk belangrijk,je kunt alle pompen niet door elkaar gebruiken!!wat heeft de auto gelopen?
circa 182000 km ,stationair loopt ie ,aan de toerenteller te zien ook niet helemaal constant ,deze beweegt op en neer .hij begint onregelmatig te starten
20 jaar
Het beste en goedkoopste is toch een pomprevisiebedrijf opzoeken en de fout laten uitlezen zoals je al gedaan hebt,er is geen alternatief[heb er zelf al wel 20 laten doen van BMW's van alle leeftijden]succes...
Hallo Tjeerd,
Geef mij eens het pompnummer van de pomp. Dan zal ik eens kijken wat zo'n pomp gaat kosten en of we er een makkelijk kunnen vinden. Het LIJKT inderdaad de pomp, maar zou ook de verstuivers, brandstoffilter of opvoerpompjes! kunnen zijn.
Laat maar weten.
Groeten van Maarten
Beste Maarten ,
Zoals je waarschijnlijk al begrepen hebt ben ik geen professional en kan dus geen pompnummer vinden(ik weet wel waar de pomp zit, maar voor het nummer moet je deze zeker demonteren ?)Het bedrijf waar ik em heb laten uitlezen is gespecialiseerd in dieselpompen en verstuivers etc.Deze stelde vast dat het de pomp is .kun jij me zeggen waar ik het nummer kan vinden of dat deze bijv.aan de hand van het chassisnr.ook te achterhalen is
Met vr.groeten ,
Tjeerd
20 jaar
Het nummer vind je op een plaatje dat op de pomp zit.
Laat maar weten.
Groeten van Maarten
Beste Maarten ,
Het nummer van de pomp is nr.:0460 406 994
Ve R 515
Ik hoop dat je hier wat aan hebt .
Met vr.groeten ,
Tjeerd
20 jaar
Als jouw 525 rond de 200.000 km gelopen heeft dan is het heel goed mogelik dat door rek in de distributieketting de pomp te laat is gaan staan.
een diesel spec.,dealer,of goede universeel garage kan dit voor jou afstellen.
mvgr Roel.
Dat van de distr. ketting klopt. Dat zou ook kunnen. Wat heeft dit dieselbedrijf precies geconstateert? Ik ga ervan uit dat ze de ketting uitgesloten hebben...
Groeten van Maarten
Ik denk het niet hij is uitgelezen en daarna kwam men tot de conclusie dat het de brandstofpomp was .Verder is bij mijn weten nergens naar gekeken .Bij mijn speurtocht naar de brandstof pompnummer heb ik het advies gekregen eerst de verstuivers te laten afpersen c.q. vervangen.Dit gebeurt bij een gespec.bedrijf in rev.van dynamo's en verstuivers van een kennis van mij .Mocht dit het niet zijn dan hoop ik dat je mij verder kunt helpen .
20 jaar
Hallo Tjeerd,
Ik wil je best helpen. Pomp of distr. ketting is geen probleem. Ik kan hem ook voor je uitlezen, ik heb die apparatuur staan namelijk. Laat eerst de verstuivers maar doen dat is nooit verkeerd.
Laat maar horen hoe hij erna loopt en mocht hij nog storen dan laat maar horen via het forum dan kijken we wel.
Groetjes van Maarten.
Dat is goed ,misschien dat je hem sowieso een keer kunt nakijken bijv.met een beurt .ik laat je wel weten hoe het met de verstuivers afloopt .
groeten Tjeerd
20 jaar
Dat kan altijd. Laat inderdaad maar horen hoe het is na de verstuiverrenovatie. Ik ben benieuwd.
Groeten van Maarten
het komt veel vaker voor dat de brandstofretourslangetjes lekken, je kunt ze vinden tussen de verstuivers.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar