Ik heb het volgende probleem met de centrale vergrendeling van de 3 serie van een vriend.
Als je de auto via de cv op slot wilt doen, springen de sloten weer open. Na 5 to t15 keer proberen blijven ze eindelijk op slot.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Alle reacties zijn welkom!!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waarschijnlijk stelmotor in de deur defect, als je hem via de rechterdeur op slot doet, wat gebeurd er dan? als hij dan normaal op slot gaat: stelmotor linkerdeur vervangen.
Hoi Arnold,
ik heb nog even navraag gedaan en ben het volgende te weten gekomen:
* Als je de cv bedient vanaf de bestuurdersdeur komt dit probleem voor (alle sloten springen weer open inclusief de deur die je aan 't bedienen bent)
* Als je de cv bedient vanaf de bijrijdersdeur komt dit probleem voor (alle sloten springen weer open inclusief de deur die je aan 't bedienen bent)
* Als je de cv bedient vanaf het kofferdeksel gaat het wel goed.
Hieruit trek ik dus de conclusie dat de stelmotoren van beide portieren defect zijn. Ben jij het hiermee eens of heb je nog een ander idee?
20 jaar
kans is vrij groot dat ze beide defect zijn.
reageerd de binnenverlichting normaal als je de deuren opent en sluit? ik neem aan dat het gaat om een E36?
Ja, het betreft een E36. De binnenverlichting gaat mee aan en uit met openen en sluiten.
20 jaar
Wanneer een van je stelmotoren defect zijn of als er een deur open is, maw een fout aanwezig is, gaan je deuren gelijk weer open. Heb ik ook gehad alleen was toen de carosserie computer defect. Gaf hij ook niet aan met het uitlezen.
Succes, Maarten
ik zou beginnen met de beide stelmotoren vervangen.
Vandaag heb ik het systeem uit elkaar gehad.
De stelmotor van het bijrijders portier functioneerde beter dan die van het bestuurdersportier. Dus heb ik ze voorlopig omgewisseld.
Komende week gaat de eigenaar van de auto even de nieuwe ophalen. Die kosten 70 euro p/s. Best een hoop geld voor wat plastic, een mini motortje en 2 drukschakelaartjes.
Na het wisselen lijkt het probleem bij bedienen vanaf de bestuurderskant weg te zijn. Nu werk de CV niet meer vanaf de bijrijderskant, maar hij gaat wel mee dicht!
20 jaar
Zelf heb ik dit probleem ook al eens gehad.bij mij bleek een kabel bij de deurdoorvoer (stekker met veel contacten)geen goed contact te maken maw eindschakeling werd niet juist doorgegeven.doormiddel van contactspray opgelost
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar