Ik heb een BMW 325 TDS, nu is hij laatst helemaal nagekeken, daar hij zomaar ineens inhield en totaal geen zin meer had om "hard" te rijden, gas pendaal vol naar beneden had geen zin.
Laten uitlezen, Luchtmassa meter defect gaf temperatuur aan van -7, deze vervangen, rijden doet ie weer.
Ondertussen ook de achterste brandstof pomp vervangen want dat was ook nodig voor een ander probleempje.
Alleen nu is het zo, dat na een klein halfuurtje soms al wat eerder de verbruiksmeter op 10l/100 km blijft hangen, je kan dan wel iets gas geven en heel langzaam gaat hij ook wel vooruit maar niet zoals het hoort.
Trap ik dan de koppeling in en laat hem terug komen naar het stationaire toerental, dan kunnen we daarna weer vrolijk gas geven en gaat ie weer voorbij de 10l/100km.
Dit heb ik soms wel 3 keer op een rit van nog geen 45 minuten.
Dan is er ook nog het feit dat bij het afremmen terug schakelen om een bocht te nemen of om te stoppen voor een stoplicht de motor zo nu en dan afslaat.
Al met al twee grote problemen waar de meeste hier niet uitkomen, hopenlijk een van jullie wel
Frank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je bedoeld zeker dat je inlaatluchtsensor was vervangen ipv de luchtmassameter?
want het euvel dat je nu hebt riekt naar een niet goed werkend egr-kenfeld..... die zn informatie betrekt van je luchtmassa meter
koppeling in trappen of terugschakelen resulteert in een ander belastingskenfeld waarbij het weer 20 seconden duurt voordat de egr- een luchtmassa waarde verwacht... en hij als het waare reset
ik heb een kleine vraag... tot welke waarde slaat je verbruiksmeter uit bij een normaal werkende motor als je je gas intrapt in zn 5 boven de 100?
Ik heb het ff gechecked: in zijn 4 vol gas, niet boven de 22
in zijn 5 vol gas niet boven de 18 l/100 km
20 jaar
dat zou goed moeten zijn......ik heb het bij de mijne ook een fractie onder de 18 in 5 en 21 in 4
bij de mijne heb ik de mechanische sturing van de egr klep los gehaald
als ik langere stukken constant rijdt dan wordt de inspuiting begrenst... dan slaat ie in zn 5 nog maar uit tot 15 l/100km is voor mij voldoende
als ik vol vermogen wil is terugschakelen voldoende of koppeling intrappen
en dat komt zoals ik al eerder heb uitgelegd doordat er maar iedere 20 seconden een belastings kenfeld wordt vergeleken met de daar bijbehorende/verwachte luchtmassa
ik heb je trouwens een mailtje gestuurd
20 jaar
Dit komt ook voor bij mijn bmw 325 tds. Af en toe 22 en dan weer 15 l/100 km in z'n 5. Heeft dit negatieve gevolgen?
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar