close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: DDE storing BMW 320D

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: e46

Forumleden.
Auto wil niet meer aanslaan en DDE storing verschijnt op display.

Ik heb een vermoeden dat het overdrukventiel van de airco systeem is bekrachtigt is en de koelmiddel met een hevige wolk achter de auto in rook is op gegaan.
De auto viel gelijk stil en wilde niet meer aanslaan doordat een DDE (Digitaal Diesel Electronic) storing op het display actief blijft.

Mijn vraag is?
Kan het wegvallen van de airco druk de DDE storing veroorzaken zodat de auto niet wil aanslaan??

Geplaatst door

Foeke (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nee da denk ik niet ! ik denk dat u motor kapot is ofzo of turbo! probeer de motor eens te starten en draai 1 verstuiver wat los om te kijken als je diesel krijgt tot daar ! het moet er echt uit spuiten ! of...draai de motor eens 2toeren rond aan de krukasas poelie !! dan weet je als de motor mechanisch nog in orde is ! of mss is je carterventilatiefilter dicht en ..is daardoor de druk opgelopen maar dan zou ...ja ik weet het niet maar als ik de motor voor me zou hebben dan zou ik het probleem wel vinden denk ik ..

mss mazoetpomp kapot ...ma ik begrijp nie goed wat er juist is gebeurd maar ik zou het zo controleren: kzou eerst een de motor rond draaien aan de krukaspoelie om te kijken als de motor nog mooi ronddraait ! dan als dat ok is kun je je inlaatdarm eraf halen en eens kijken als die niet vol olie zit want je turbo is misschien kapot gegaan ! dan zou ik eens kijken als je peilstok niet omhoog is gesprongen door eventuele verstopte carterventielatiefilter,dan zou ik ook eens naar de turbo kijken en voelen als die geen speling heeft ,dit doe je door aan dat turbinewiel te voelen mag geen felle speling hebben en dat asje mag geen ingaande en uitgaande speling hebben,dus als je naar binnen en naar buiten duwd /trekt ..kijk ook als er geen schoepen zijn afgebroken..dan je kunt bvb ook eens contact aanzetten en eens meten met een multimeter als je stroom krijgt tot aan de mazoetpomp ! zoja dan weet je al dat er stroom tot daar komt ! dan wat je ook kunt doen.je kunt aan je mazoetfilter een brandstofleiding uittrekken en iemand het contact laten aanzetten ! dan moet er diesel uitstromen !! dan weet je al dat er diesel tot aan de filter komt ! je kunt ook de darm aan de pomp lostrekken om te kijken als er diesel tot aan de pomp komt ! dan je hebt leidingen van de pomp naar de verstuivers ! aan 1 verstuiver kun je die leiding losmaken en dan moet je de wagen starten ! de diesel moet er echt uitspuiten ! zoniet is mss je pomp kapot ..dan voor de rest kun je niet veel meer doen denk ik en zal je het probleem wel gevonden hebben ..kunt natuurlijk altijd een compressietest doen..eens aan de computer hangen ..

ik bekijk het zo ...je wagen start niet meer en ik vergeet effe wat er is gebeurd ! hoe kijk je zo een 320d aan de praat ! door mijn bovenstaande handelingen uit te voeren....kijk ook eens als er nog olie inzit ..

controleer ook eens als je egr niet dicht zit als je die inlaatdarm afhaalt...2001 model heeft gelukkig geen swirl flaps

Probleem lijkt te komen van de injectie pomp bij de motor.
gecontroleerd zijn : opvoer in tank loopt, opvoerpomp midden onder auto loopt, verstuivers allemaal getest zijn goed, lek testen goed.
Computer geeft aan brandstofdruk/inspuiting te laag in commonrail.

Foeke 0

9 jaar

ja dat word dan pomp vervangen,die gaan wel kapot !bekent probleem bij die types..

Oplossing:

Plaatsen van 4 nieuwe injectoren (verstuivers in de volksmond).

één verstuiver geheel aan gort,zat vast gekoekt door een slechte werking (druppelen) waardoor auto onregelmatig loopt en oorzaak was voor het stilvallen.
Verstuiver moest met speciaal gereedschap los gemaakt worden.

Nieuwe injectoren geplaatst.
Hierna oliepijl gecontroleerd en een te hoog peil geconstateerd.
Het hoge peil is waarschijnlijk veroorzaakt door onverbrande diesel welke door omstandigheden in het blok gekomen is.
olie en filter vervangen.
Auto loopt weer naar behoren en eventuele bijkomende schade(zuigerveren of cilinder schade) lijken achterwege te blijven tot heden.

allen bedankt voor het meedenken

Foeke 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.