het gaat over een bmw 320d 150pk commonrail ! die start moeilijk ! wat kan dit zijn ??
De wagen heeft een nieuwe batterij en nieuwe gloeibougies! en de massa van motorblok naar chassis is ok ! alles zit ook goed vast aan batterij !
De wagen start krachtig maar slaat gewoon moeilijk aan maar rijd goed !
kheb weinig verstand van commonrail maar klopt het dat je het op deze manier moet controleren ? namelijk :
je kunt beginnen met de brandstofleiding van de filter te trekken en iemand het contact laten aanzetten..dan zie je als de brandstof er goed uitstroomt en weet je dus dat je al diesel tot aan de pomp krijgt ! dan ..kun je dan bij een commonrail ook de leiding aan de verstuiver losdraaien om te kijken als er diesel uit spuit ? want een cr heeft hoge druk ..is dit de correcte manier om te weten als je diesel tot aan de verstuivers krijgt en je pomp dus werkt ? dan weet je dus dat er diesel tot aan de verstuivers komt maar dan weet je nog niet als die verstuiver juist werkt ! hoe kun j dat weten? ik heb gehoord van zo een lektest ! dus dan vang je de retour van iedere injecteur op en als er ene fel afwijkt van de andere of teveel retour heeft dan scheelt er iets met die verstuiver !?
nu heb ik ook gelezen dat ..als je bvb een lekkende injecteur hebt ..dat de raildruksensor niet de juiste raildruk meet bij het starten en dat de ecu de injecteurs dan niet elektronisch aan stuurd !?klopt dit ?
eigenlijk is mijn vraag: hoe moet ik handelen ? hoe met ik het cr brandstofsysteem controleren?alvast bedankt
ik weet dak de injecteurs binnen kan brengen voor te laten na kijken en reviseren maar voor ik dat doe wat kan ik zelf doen ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je dit probleem bij elke start? Zowel koude als warme motor?
Heb je rookontwikkeling ?
Als de motor aanslaat loopt deze dan gelijk netjes?
Je kunt met uitlees apparatuur de waardes van commonrail uitlezen tijdens starten, de startdruk van commonrail ligt rond de 250 bar. haalt deze zijn druk niet ivm bv teveel retourlek of lekkende injector dan word er geen spanning gegeven op de injectoren door de motor ecu.
Als je de retour slangetjes van de injectoren afhaal en opvang en het contact aan zet mag er kleine hoeveelheid retour lek zijn. Vergelijk ze onderling zoals je al zei.
ja bij elke start! koud of warm ! geen rookontwikkeling ! eenmaal gestart loopt die onmiddellijk goed.
ma hoe zit het dan,als je contact aanzet dan moet je al +- 250bar hebben op je rail ? en die raildruksensor meet dat. of moet je ongeveer250bar hebben tijdens het starten? als je gewoon contact aandoet en je draaid de leiding van een verstuiver los dan moet daar dus al druk uitspuiten? of moet je ook iemand laten starten en dan de verstuiverleiding wat losdraaien en dan controleren als het eruit spuit ?
en je hebt dus lekkende injectore wat voor rook ontwikkeling zorgt ?vanwege teveel diesel dus..zorgt dat ook voor slecht draaien ? en je hebt injectoren wat lekken aan de retour ? dat zijn dus 2verschillende problemen als ik het goed begrijp. dus wat kan je doen ..is dit een goed plan bij niet starten : 1.je draait de verstuiverleiding los en kijkt als er diesel uitspuit met contact aan zonder draaiende motor en 2 je doet dat ook moet draaiende motor! dan als er diesel uitkomt dan kan het alleen nog zijn dat de raildruksensor kapot is of dat de injecteurs lekken aan de retour waardoor te weinig start druk ? dus dan moet je uitlezn met computer wat de startdruk is ..en als dat goed is ja dan moeten wel de injecteurs kapot zijn !! en moet je ze laten nakijken ! of als je geen computer hebt kun je mss de retourtest doen en als je dan een slechte verstuiver vind die vervangen of laten nakijken en vervangen..
ma vergeet nu even mijn probleem en stel je hebt een bmw 320d commonrail en die start niet en je wilt het brandstofsysteem nakijken ! hoe begin je eraan en met zo weinig mogelijk stappen ?
kun je niet gewoon een verstuiverleiding wat losmaken en kijken als er diesel uitspuit en zoja dan gewoon kijken als je stroom krijgt tot aan de injecteur en zoja kijken als je stroom krijgt tot aan de raildruksensor en zoja dan een retourtest doen en dan door die retourtest bepalen van dit is er aan de hand ! ja lijkt me gemakkelijk als je ook een computer hebt voor die druk uit te lezen ..ms is het best om meteen alle injecteurs binnen te brengen om na te laten kijken of hoeft dat niet omdat die retourtest je al alles verteld ? ma je sproeierbeeld heeft niets met lekkage te maken he ofwel ? stel dat je gatjes lichtjes verstopt zijn ..heb je dan meer lekkage aan retour ? of heeft dit niets te maken ?
9 jaar
Het makkelijkste is wat jij al zei, als probleem zich voordoet dan iemand laten starten en jij de injector leiding los draaien, dan moet het er echt uitspuiten. Alleen met starten gaat de rail druk naar de 250 bar. met contact aan heb je alleen 3 - 5 bar in de lage druk gedeelte.
Je kan soms de injector correctie factor uitlezen daaraan kan je ook een inwendig lekkende injector mee opsporen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar