BMW i3 2015: Defecte stoelverwarming bestuurdersstoel.

Bouwjaar: 2015, Brandstof: Benzine, Motorcode: IB1P25B, Motorinhoud (cc): 700, Vermogen (kw): 28

Ik dacht het "bekende" probleem te hebben met de defecte stoelverwarming aan de bestuurders kant. Aanzetten laat de lampjes op het dashboard kortstondig branden en schakelt daarna uit. De stoelverwarming doet niets meer.
Alle tips en truuks online gecheckt, doorgemeten en zelfs doorgebroken draden in de stoel opnieuw gesoldeerd.
De temp.meter is in orde (zelfs nog vervangen), de bedrading is helemaal in orde (alles met multimeter gecheckt), de zekering vervangen (maar nog in orde) en ook de module onder de stoel gewisseld met die van de werkende passagiers stoel, niets lijkt te werken.
Wat mis ik in deze? Zijn er nog tips die ik kan proberen?

Thanks alvast!

WebSnooky

Geplaatst door WebSnooky (0) , lid sinds 6 maanden geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW i3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

kaleido 1 (1665) PRO, 6 maanden geleden

Weerstand ?

mod64 (0) PRO, 6 maanden geleden

Ik zou nog eens nameten of er :
Spanning op de module staat , kl30 is een continue spanning en kl15 is een spanning bij activering van het ‘Kontaktslot’.Check ook de kl31 massalijn, of deze netjes massa maakt.
Weet zo even niet op welke draden je moet meten.Op die manier kun je wel uitsluiten of het resterende probleem in de stoel zelf zit of in het elektrisch systeem buiten de stoel.
Nu is dat nog niet duidelijk m.i.

WebSnooky (0), 6 maanden geleden

Bedankt voor de snelle reacties én het meedenken.
Zelf ben ik niet geheel onhandig echter qua stroom schema's en waardes e.d. een tikkeltje afhankelijk van het principe "een keer zien is daarna zelf doen" (ben wel handig maar weet niet alles) ;-)
@mod64: Wat ik heb kunnen achterhalen uit je reactie is dat ik op de bedrading onder de stoel (neem ik even aan) nog wat moet doormeten.
Klinkt voor jou misschien als een "stomme" vraag; maar moet ik dan meten op Ohm of Volt?

Bedankt weer!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW i3 of stel zelf een nieuwe vraag.