close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW i3 2014: Noodloop en koelvan draait volle toeren

Bouwjaar: 2014, Brandstof: Elektriciteit, Motorcode: IB1P25B

Beste,

Heb een BMW i3 met foutcode 21e802
Kan niet achterhalen wat dit voor een code is helaas.
Heeft iemand ervaring hiermee?
Betreft een volledig elektrische BMW i3
12V accu is vervangen, waterpomp bij linkerachterwiel werkt. Waterpomp voor onder de voorkap werkt ook. Dit heb ik gecontroleerd omdat ik denk dat de auto ‘iets’ probeert te koelen omdat de ventilator volle toeren draait als je de auto op contact zet. Tijdens het laden draait de van ook volle toeren. Na een half uur laden geeft ie aan dat de auto niet kan laden..

Alsvast bedankt.

Geplaatst door

hus104 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kun je live data uitlezen?

Ehombie 290
badge

1 jaar

bekijk eens temperatuur waardes van je airco....?

Ehombie 290
badge

1 jaar

Met mijn programma kan ik dat niet. Wellicht met Bimmercode wel.
Met mijn programma kan ik enkel de temperatuur van de hv accu uitlezen, die was 6 graden vanochtend. Koelt de airco de hv accu?

hus104 0

1 jaar

Net gekeken maar kan het niet zien. De storing is nu ook weg, Heb 20 km gereden en heb geen storing gehad…normaliter kwam de storing binnen 30 seconde 🤔

hus104 0

1 jaar

Vanmorgen nog eens de auto gepakt maar kreeg exact hetzelfde probleem als hier boven beschreven. De auto wil ook niet laden, krijg steeds melding laden niet mogelijk. Na een paar keer proberen begon ie met laden, maar de koelvan voor draait volle toeren. Ergens wil ie dus iets koelen maar wat?

hus104 0

1 jaar

Geen idee. ik kan nog wel wat functional discriptions lezen in de betere bmw documentatie. maar ik zou eerder met live data aan de slag gaan om enkele temp sensoren op waardes te bekijken.

(Als je bij mij in de buurt woonde had ik je graag geholpen...)

Ehombie 290
badge

1 jaar

Net nog even bezig geweest maar wat me opvalt is als de auto op contact staat dat dan de waterpomp bij de linkerachterwiel 1 soconde aan gaat en vervolgens 10 sec uit, dan weer paar tellen aan en weer uit….denk niet dat dit normaal is?

hus104 0

1 jaar

Waterpomp vervangen en problemen zijn verholpen.

hus104 0

1 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW i3 of stel zelf een nieuwe vraag.