BMW 3-Serie: Distributietiming E36 318is 1992

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 318is

Hallo..

Ik ben bezig aan een e36 waarvan de distributieketting is gebroken..
Kop had nog al schade dus een andere kop gehaald van de sloop en laten controleren, kop komt wel van een e30 maar het is als ik goed begreep van diegene waar ik van hem van gekocht heb moet dat gewoon passen, en het ziet er allemaal ook wel het zelfde uit ook dus daar ben ik nie bang van.. Maar nu is mijn vraag kan iemand mij misschien vertellen hoe ik die timing weer goed krijg.?

Nieuwe ketting en spanners enal gehaald. dus dat moet er nu op, maar op de nokkenassen staan kleine pijltjes, maar er zitten ook uitstekende nokjes aan het vooraanzicht zeg maar van het tand wiel.. Nu ga ik er vanuit dat ik die pijltjes aan moet houden.. ?

Alleen bij de krukas zie ik nergens een pijltje of wat dan ook, wel voor de poulie maar niet voor de krukas zelf, nu heb ik ergens gelezen dat er schijnbaar een paspen gebruikt kan worden in een gat net onder de startmotor?

Klopt het dat je dan de distributie op tijd kan zetten of is dat alleen om het vlieg wiel te blokkeren en de krukas bout los te draaien?

Ik hoop dat jullie me wat advies kunnen geven..

Groeten

a3astra

Geplaatst door a3astra (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

Die paspen is om de krukas op tijd te zetten. voor de nokken assen heb je een passtuk nodig die achter op
de nokkenassen past, over 2 vierkante nokken zeg maar. Timing gereedschap is nooit te gebruiken om
bouten etc op moment vast te zetten. zeker een krukas bout.

gr Martin

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.