auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 5-Serie: diverse

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 525i E60

Hallo Mensen,

Ik heb een paar vragen

Ik heb een BMW E60 type 525i sedan.

Er moet volgens de boordcomputer eerdaags een nieuw microfilter in.
Kan iemand mij vertellen waar deze (of meerdere) zitten? bij mijn vorige 5-serie E39 zaten ze volgens mij onder de motorkap links en rechts.

Zijn deze makkelijk te vervangen en zo ja hoe. En hoe reset ik dan zonder een resetcomputer de service interval hiervan weer naar ''0''


Tevens wil ik weten hoe ik de remblokken voor dien te vervangen? en dan ook hoe de boordcomputer te resetten?

Laatste vraag is of het ook bij de E60 voorkomt dat de plastic (tegen vocht) in de binnenkant van de deuren loslaat?
Ik heb de laatste tijd nogal last van beslagen ramen / vochtig. Kan ook zijn door het weer van de afgelopen tijd en de weinige kilometers
welke ik in de auto rijdt. Hoe haal je de deurbekleding zonder beschadigingen los zowel voor als achter?

Alvast bedankt voor jullie info.

Groet,

Marco

Geplaatst door

dekker_armetak (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vervang eerst maar een je interieur filters, grote kans dat dat je beslagen ramen veroorzaken. Ze zitten op dezelfde plek als bij een E39, is iets meer werk maar verder heel gemakkelijk zelf te doen.
Reseten is iets anders. Als je geen I-Drive hebt kan het volgens mij gewoon via het dashboard. Met I-Drive moet ie volgens mij aan de computer. Remblokjes zit nogal verschil in het reseten. Als het
uitroepteken op de boordcomputer geel is kan je het met veel apparatuur reseten. Als je te lang wacht met vervangen word het uitroepteken rood en schijnt het een stuk moeilijker te zijn om het te reseten.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

Dag Marco,

De filter zit onder een plastic kap links bij de bestuurderskant onder de motorkap. Dit even over de filters. Het volgende over resetten:

Als je via je I drive naar services gaat, kom je een lijst tegen met onderdelen (olie, oliefilter, remmen, uitlaattest etc). Hierbij is ook aangegeven hoeveel km je kan nog rijden met de huidige onderdelen. De onderdelen die geel worden, nadat ze over ''hun km's'' zijn kun je eenvoudig via hetzelfde scherm via de I Drive wijzigen. Je klinkt op de betreffende onderdeel dat geel gemarkeerd is en doet een ''klik'' naar boven en je kan zo een nieuwe datum instellen. De gele markeringen duiden vaak op periodieke keurigen zoals APK (auto testen, roetmeting bijvoorbeeld etc.)

Daarnaast worden sommige onderdelen rood gemarkeerd zoals het verversen van de olie. Deze kun je zelf ook wijzigen. Ik weet niet precies hoe het moet maar ongeveer. Als je het pinnetje van je kilometerstand een aantal seconden ingedrukt houdt, zie je op het kleine schermpje hetzelfde lijst met onderdelen verschijnen als op je boordcomputer. Als je het pinnetje doordrukt telkens kun je scrollen over de verschillende onderdelen. Vervolgens houd je bij de bertreffende onderdeel het pinnetje weer ingedrukt. Dan kom je in het menu van het onderdeel. En volgens mij kan je dan weer een enter geven, zodat de datum wordt aangepast. Hier hoef je nitzelf de datum te wijzen, maar de computer wijzigt deze automatisch weer naar een volgende periode.

De dealer had ooit bij mij een keer na een onderhoudsbeurt vergeten de remvloeistof te resetten in de boorcomputer. Ik heb toen een beetje mee kunnen kijken met die gast, maarjah zoals jullie weten, doen ze een beetje moeilijk in dat soort dingen vrij te geven.

Ik hoop dat je hiermee verder kunt.

Mvg

Yusuf

Black Sea 0

14 jaar

Even nog een toevoeging omtrent de deurpanelen.

Het is een kwaal bij de e60 dat de deurrubers en plastic kraken tijdens het rijden. Bij het draaien of over een drempel rijden kraken deze ontzettend. Tenminste bij mij is het zo.

Ik had een aantal maanden geleden mijn ramen rondom laten blinderen, waarbij alle deurpanelen eruit werden gehaald ( de ramen werden eruit gehaald ). Sindsdien zitten de plastic panelen bij de achter deuren los. Dit is erg irritant tijdens het rijden.

Ik heb over een aantal weken een afspraak staan bij een garage, waarbij ik alle deurpanelen ga demonteren en weer nieuw erop ga zetten. Want ik heb vernomen dat de pinnetje en klemmetjes bij die deurpanelen gauw stuk gaan en loslaten. Als deze worden vervangen zullen de deurpanelen steviger vastzitten.

Helemaal onderaan de deurpanelen zitten een paar (volgens mij 2) schroeven en bovenaan bij de ramen zijn ze gevestigd met klemmetjes. Wees ervan op de hoogte dat als je de deurpanalen los haalt dat die klemmetjes ook verslappen, en dat het dan beter is om nieuwe te gebruiken.

Ik hoop dat je hierwat aan hebt.

groet Yusuf.

Black Sea 0

14 jaar

Martin & Yusuf,

Dank voor jullie info! Ik ga hier dan eens verder mee om te zien of ik daar wat mee kan.

PS.

Wat ik nog niet heb vernomen is hoe je voor de remblokken vervangt. Moet je hiervoor 1 van de bouten van de remklauw losdraaien zodat je de remklauw omhoog kan klappen/scharnieren? En als dit zo werkt heb je hier dan speciaal gereedsschap voor nodig? Ik heb tot nu toe bij al mijn auto's (diverse merken) altijd de remblokken zelf vervangen zonder problemen echter bij mijn eerste inspectie/onderzoek van mijn E60 zag ik zo 1,2,3, niet hoe dit precies moet.

Nee je moet 2 dopjes achter op de remklauw eraf halen en dan met een imbus dop de 2 glij pennen losdraaien dan kun je de klauw eraf halen en de blokjes vervangen.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

Martin,

Dank voor je bericht. Dan zou het me moeten lukken. Ik had al achter 1 van deze dopjes gevoeld maar kon geen passende imbus dop vinden
en dacht toen dat dit misschien speciaal gereedschap behoefde.

Groet,

Marco

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.